• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه

ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه

لباسهای چهارخانه همیشه جذابیت خاص خود را دارند. بافت و طرح متنوع پارچه های چهارخانه باعث شده حضور و نقش پررنگی در دنیای مد در فصل های مختلف داشته باشند. یکی از محبوب ترین مدل لباس پاییزی، لباس های چهارخانه هستند؛ همچنین ست کردن این لباس های زیبا کار چندان راحتی نیست و ممکن است کاری کند شما ناچارا مدتی طولانی رو به روی کمد لباس خود بایستید. پس تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه برای شما شرح دهیم. با پوشاک کوهستانی همراه باشید.

مقدمه

امروزه لباس ها از نظر رنگ و جنس انواع مختلفی دارند. مثلا لباس ها می توانند پشمی یا نخی باشند، اما طرح یکسانی داشته باشند. یکی از این مدل لباس ها، لباس های چهارخانه می باشد که علاوه برتنوع در رنگ و خطوط و مدل، در جنس های متفاوت نیز تولید می شود. این مدل لباس چهارخانه با مدل شطرنجی متفاوت است ولی می تواند طرح های نزدیک به هم داشته باشند. شاید تفکر جامعه زمانی به این شکل بود که پوشیدن این طرح پارچه های چهار خانه زنانه و مردانه ندارد و مدل چهارخانه طرحی نیست که بتوان آن را دسته بندی کرد. امروزه این لباس ها در بین بانوان طرفدار بی شماری پیدا کرده است به طوری که پوشیدن این طرح لباس را در محیط کار و محیط دانشگاه می توانید مشاهده کنید. این سبک پارچه اکنون به صورت مانتو و شال در دسترس بانوان می باشد. به طور دقیق نمی توان گفت که این پارچه ها از کدام کشور و سرزمین وارد صنعت مد و پوشاک شد، اما گفته می شود که این مدل از لباس ها را اسکاتلندی ها به عنوان شالی بر روی دوش های خود استفاده می کرده اند. گفتنی است که با مهاجرت اسکاتلندی ها به آمریکا باعث گسترش استفاده از این طرح پارچه شدند. این پارچه ها در ابتدا شطرنجی شکل بودند، اما به مرور زمان طراحان، طرح و نقش آن را تغییر دادندو اکنون نیز مدل های مختلفی از آن را می توانید مشاهده کنید. در صنعت مد هرطرح و نقشی قدمت و سرنوشتی دارد که بسیار مهم است. این طرح پارچه با وجود اینکه زمان زیادی از شروع گسترش آن می گذرد، اما همچنان محبوب است.

لباس چهارخونه دخترانه

لباس های چهارخونه دخترانه بسته به جنس و رنگ آمیزی پارچه چهارخانه دارند. از انواع لباس های چهارخانه می توان لباس چهار خانه دخترانه، شومیز چهار خانه دخترانه، پیراهن دخترانه و زنانه، پیراهن های چهار خانه زنانه بلند و انواع مدل های چهار خانه پاییزی شلوار و شال های چهار خانه پشمی مخصوص فصل سرما استفاده کرد. اگر این لباس ها به صورت پشمی باشند، بیشتر در فصل های زمستان و پاییز مورد استفاده قرار می گیرند. البته لباس های چهار خانه در طرح و نقش نیز تفاوت بسیار دارند که از این انواع می توان پارچه رویال استوارترکه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد نام برد. طرح های زیبای پارچه شطرنجی بربری که بیشتر برای مانتو و شلوار استفاده می شود. از انواع طرح پارچه های چهار خانه می توان  glenplaid ، tatan، gingham ،houndstooth،  madres، tattersal، windowland می باشد. یک طرح پارچه که هم خانم ها و هم آقایان به آن علاقه دارند، پارچه چهارخانه قرمز و مشکی است. پارچه چهارخانه با رنگ های آبی و سبز نیز انتخاب خوبی می تواند باشد.  لباس های چهارخونه دخترانه در محیط های خانه و یا مهمانی ها هم می تواند انتخابی خوبی باشد، زیرا یک استایل غیررسمی یا نیمه رسمی است. هنگامی که این لباس های چهارخانه را با لباس های مناسب ست کنیم می توانیم باعث دو چندان شدن زیبایی لباس چهار خانه شویم.

ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه

پیراهن چهار خانه زنانه و دخترانه

امروزه خانم ها، علاقه مند به خرید پیراهن های چهارخانه مردانه هستند، اما نیازی به این کار نیست، اینگونه خرید کردن باعث می شود نه تنها لباس مناسب شما نباشد بلکه ممکن است، هم در هنگام خرید و هم در هنگام استفاده از آن درمحیط های باز احساس راحتی نکنید، سایت پوشاک کوهستانی سعی داشته پیراهن های چهارخانه زنانه و دخترانه زیبا را، در طرح ها ونقش های مختلف، می توانید به راحتی تهیه و استفاده کنید. پیراهن های چهارخانه زنانه و دخترانه در انواع بسیار زیادی تولید می شوند. این پیراهن ها طرح های ریز و درشت بسیاری دارند. لباس های چهارخانه با طرح ریز و رنگ های روشن برای خانم های لاغر اندام مناسب می باشد و برای خانم ها با اندام درشت از طرح و خطوط واضح تر و رنگ های تیره تر استفاده شود بهتر است.

شومیز چهارخانه دخترانه

در ابتدا باید گفت کلمه شومیز، یک واژه فرانسوی است و به معنای تی شرت یا به معنای انواع مدل های بلوز بانوان یا ژاکت است. شومیز در ابتدا یک لباس ساده که از وسط دارای دکمه بود و به شکل کلاسیک طراحی می شد تا از بوی عرق بدن جلوگیری کند اما امروزه طرح های متنوع زیادی دارد که یک مدل از آن می توان به زیر مانتویی ها اشاره کرد. البته اکنون در کشورهای غربی از آن برای پیش درآمدی ازپیراهن های مدرن استفاده می کنند.

ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه

ترفندهای ست کردن لباس چهارخانه

لباس های چهارخانه همانطور که گفته شد مختص آقایان نیست و امروزه بیشتر مورد استفاده بانوان قرار می گیرد. لباس های چهارخانه اگر پشمی باشند، معمولا در فصل های پاییز و بهار مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است هنگام خرید این مدل لباس به این نکته توجه کنید که در فصل های پاییز بهتر است از رنگ های گرم و در فصل بهار از رنگ های سرد استفاده کنید. روش های ست کردن لباس های چهار خانه شامل چندین موارد می شوند که ما سعی می کنیم در این مقاله به چند مورد از آن ها بپردازیم:

◘ ست پیراهن چهارخانه

بهتر است ابتدا برای ست کردن لباسی که نمی دانید و سوال برایتان پیش می آید که با چه لباس هایی می توانید ست کنید، ابتدا آن لباس را بپوشید و لباس هایی که مد نظر خود دارید را نیز همراه آن به تن کنید تا ببینید که کدام لباس به لباس چهار خانه شما بهتر می آید و باعث بیشتر دیده شدن آن می شود. یکی از مدل های چهارخانه ای که زیبا و به حالت استایل های اداری می باشند،  طرح سیاه و سفید مدل چهارخانه ای است.  شما می توانید هنگام پوشیدن لباس چهارخانه با ترکیب رنگ های سفید و مشکی، از لباس هایی با رنگ های پاییزی استفاده کنید. این طرح های سیاه و سفید می تواند انتخاب خوبی برای کت و شلوار خانمانه باشند. یک زیر مانتویی سفید می تواند جلوه خوبی برای لباس شما با طرح چهارخانه سیاه و سفید باشد. این طرح پارچه سیاه سفید می تواند با یک نیم بوت مشکی یا خاکستری و با کیف همراه با آن، باعث زیباتر شدن استایل شما شود. پوشیدن پیراهن چهارخانه دخترانه با یک شلوار جین می تواند انتخاب خوبی باشد.
برای ست کردن یک پیراهن چهار خانه با آستین کوتاه را می توان با شلوارهای لوله تفنگی، دم پا گشاد یا راسته ست کرد. لباس چهارخانه ی آستین کوتاه اگر دارای خطوط سفید و روشن و مشکی است می توانید با دامن مشکی یا سفید ست کنید. یا اگر در خطوط آن تناژهای سبز و مشکی وجود دارد با شلوارهای مشکی می توانید ست کنید. برای انتخاب کفش یا از نیم بوت ها و یا از کفش های تخت و متناسب با رنگ لباس یا شومیز خود انتخاب کنید. پیراهن های چهارخانه زنانه و دخترانه را می توانید با شلوارهای کتان استفاده کنید. پیراهن چهارخانه ریز سفید و مشکی برای ست کردن با هر نوع شلوار یا کفشی مناسب است، تنها باید از رنگ سفید یا مشکی برای انتخاب شلوار استفاده کنید.
 ترکیب کردن پیراهن چهار خانه سبز و آبی با شلوارهای به رنگ کرم می تواند یک استایل نیمه رسمی جذاب برای شما درست کند. آن دست از پیراهن های چهار خانه با طرح های ریز خاکستری برای پوشیدن در محل های کار و اماکن اداری مناسب ترند.

◘ ست کردن مانتو چهار خانه

اگر می خواهید مانتو چهارخانه را انتخاب کنید، می توانید یک زیر کت یا هودی تک رنگ بپوشید و هنگامی که کلاه آن را به بیرون از کت می آورید به استایل شما حال و هوای جوانی می دهد. در انتخاب اکسسوری برای مانتو های چهارخانه درشت، سعی کنید از چرم استفاده کنید، مثلا دستبند های چرم می توانند انتخاب خوبی باشند. شما می توانید مانتو چهار خانه خود را با یک تیشرت ساده و یک دامن، که با طرح چهار خانه ی مانتو ست است، استفاده کنید. اگر طرح پارچه چهار خانه شما برای مثال خاکستری باشد می توانید از یک زیر مانتویی سفید و یک دامن ساده خاکستری یا ست شده با مانتو را استفاده کرده و کفش و کیف مشکی را همراه با آن انتخاب کنید. دقت کنید، مانتو های چهارخانه رنگی که از رنگ های قرمز و صورتی تشکیل شده است مناسب برای محل های رسمی نیست و بیشتر استایل غیررسمی می باشد که باید در مهمانی ها استفاده شوند. این مانتو های قرمز را باید با شلوار و شال یا روسری یک رنگ استفاده کنید، زیرا لباس های چهارخانه به اندازه کافی جلب توجه می کنند.

ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه

◘ ست پیراهن چهار خانه قرمز دخترانه

لباس های چهارخانه با زمینه قرمز و چهارخونه هایی با رنگ های تیره، یک طرح شاد برای استفاده در مهمانی ها و دورهمی ها، انتخاب بسیار خوبی می تواند باشد. پیراهن های چهارخانه را می توان با شلوارهای جین یا مشکی ست کرد. اگر پیراهن چهارخانه قرمز روشن را انتخاب می کنید، به این موضوع نیز توجه کنید که رنگ قرمز برای تحریک ذهن و گردش خون استفاده می شود.  

◘ ست پیراهن چهارخانه زنانه

برای پوشیدن پیراهن های چهارخانه زنانه باید ابتدا به رنگ چهارخانه هایی که مد نظرتان هست دقت کنید. مثلا رنگ های روشن و راه راه های مشکی انتخاب خوبی می تواند برای یک خانم باشد، یا استفاده از طرح چهارخانه houndstooth  می تواند انتخاب شیک و در عین حال ساده ای باشد. اگر درشت اندام هستید پارچه های چهارخانه شما را لاغرتر و قد بلند تر نشان می دهند. اگر می خواهید از پیراهن های با چهارخانه های ریز استفاده کنید باید دقت کنید که این چهارخانه ها معمولا برای خانم های ریز اندام می باشد. معمولا لباس هایی که خانم ها انتخاب می کنند به دلیل پوشیده بودن آنها یا از مانتو های چهارخانه یا از شومیزهای چهارخانه کاملا پوشیده استفاده می کنند. خانم ها می توانند از طرح چهار خانه ی شیک و زنانه  glenpaid برای استفاده به عنوان مانتو انتخاب کنند.

ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه

پیراهن چهارخانه را با چه لباس هایی نپوشم ؟

استفاده از فقط یک لباس با طرح چهارخانه در ترکیب لباس هایی که پوشیده اید کافی است و سعی نکنید از چهارخانه های دیگر برای ست کردن با آن استفاده کنید. دلیل این موضوع می تواند به اندازه کافی جلب توجه کردن لباس ها با طرح چهارخانه باشد. معمولا از پیراهن های چهارخانه درشت برای استایل های رسمی استفاده می کنند، بنابراین شما می توانید از ترکیب رنگ های قرمز و مشکی و زرد و طوسی برای انتخاب شلوار استفاده کنید که لباس شما حالت  خنثی به خود نگیرد.

ترفندهای ست کردن لباس های چهارخانه

انواع پیراهن های مردانه را با چی و چگونه ست کنیم؟

پیراهن های چهارخانه مردانه که از رنگ های روشن و خطوط روشن دارند، می توانند رسمی ویا اسپرت باشند، پیراهن های رنگ روشن را معمولا با کت و شلوار توصیه می کنیم و پیراهن های رنگ شاد را با شلوار های رنگ شاد نیز می توان ست کرد. پیراهن های چهار خانه ای که رنگ تیره دارند می توانید هم با شلوارهای تیره و هم با شلوارهای روشن ست کنید. پیراهن های چهار خانه مردانه توصیه می کنیم که با کت و شلوار پوشیده نشوند زیرا پیراهن های مردانه استایل غیر رسمی دارند و کت و شلوار ها انتخابی برای اماکن اداری یا مجالس رسمی می باشند.

نتیجه گیری

لباس های چهارخانه دارای طرح ها و رنگ های گوناگونی می باشد که سعی کردیم در این مقاله به طور کامل به آن بپردازیم. از انواع مدل های لباس چهارخانه که می توانید از سایت پوشاک کوهستانی تهیه کنید، خرید شومیز و پیراهن های چهارخانه دخترانه و مانتو های زنانه را می توان نام برد. در این مقاله گفته شد که لباس های چهارخانه با طرح های درشت برای بانوانی با اندام درشت و چهارخانه هایی با طرح های ریز برای بانوانی، ریزاندام مناسب می باشد و همچنین چهارخانه های با طرح های ریزبرای اماکن اداری مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب رنگ پارچه های چهارخانه، تنوع بسیار زیادی دارد، برای مثال ترکیب رنگ های مهمی که می توان نام برد: رنگ آبی و سبز، سفید و سیاه که بسیار پرطرفدار و مورد استفاده در استایل های رسمی و نیمه رسمی می باشد، قرمز و مشکی مورد استفاده در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه و آبی و سیاه  می باشد. تنوع زیادی در انتخاب لباس های با طرح چهار خانه وجود دارد مثلا این پارچه های چهارخانه را به صورت شومیز های دخترانه و مانتوهای زنانه و شال های بافتنی و به صورت کت و شلوار مردانه و زنانه و پیراهن های مردانه می توان مشاهده کرد و در صورت انتخاب این لباس های چهار خانه باید دقت نمود، زیرا به دلیل طراحی شلوغی که این مدل پارچه ها دارند باید با طرح های ساده و پارچه های یک رنگ استفاده شوند. هنگام انتخاب لباس ها همراه با پیراهن ها و شومیز های چهار خانه می توانید از طرح ها و خطوط به کار رفته درون پارچه استفاده کنید. مثلا اگر زمینه لباس شما قرمز باشد و خطوط مشکی داشته باشد، بهتر است در خرید شلوار از رنگ مشکی استفاده کنید. اگر این موضوع برعکس باشد و زمینه مشکی و خطوط قرمز باشند باید دقت شود که در اینصورت می توانید از رنگ قرمز برای انتخاب شلوار استفاده کنید. معمولا این سبک لباس، غیر رسمی و برای مهمانی ها استفاده می شود.

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!