• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
با انواع یقه لباس آشنا شوید؟

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟

یقه بخش مهمی از لباس های زنانه به حساب می آیند که مانند یک قاب دور گردن را در بر می گیرد. از اصلی و آشکار ترین قسمت های استایل هر فرد به حساب می آید به جرات می توان گفت یقه لباس در زیبایی و ظاهر افراد بیشترین اثر را دارد. همچنین علاوه بر ظاهر روی اندام و چهره تاثیر گذار است. به عنوان مثال به کمک یقه ها می توان استایل افراد را چاق تر یا لاغر تر نشان داد از طرفی یقه قسمتی از لباس است که به آن وصل و یا بخشی جدا است که آن را به طور جداگانه به لباس دیگر می توان وصل کرد. داشتن یا نداشتن یقه روی لباس تاثیر چشمگیری بر ظاهر و جلوه لباس می گذارد. هویت بسیاری از لباس ها به طراحی سبک یقه لباس بستگی دارد. همان طور که لباس های شیک و زیبا می توانند شما را خوش استایل کند وجود یقه نا مناسب هم تاثیر منفی زیادی روی ظاهر شما خواهد گذاشت. یکی از دریچه های شخصیت هر فرد می توان به سبک لباس پوشیدن آن ها اشاره کرد. به همین دلیل قبل از انتخاب لباس حتما اصول اولیه را بدانیم. تا بتوانیم به بهترین شکل آن ها را کنار هم ست کنیم. یقه ی لباس ها به اندازه، برش تمیز و دوخت مرتب تاثیر گذار و حائز اهمیت است. در این مقاله با پوشاک کوهستانی همراه باشید تا بیشتر با مدل های مختلف یقه آشنا شوید.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟

انواع یقه لباس

در گذشته های دور حدود زمان قرون وسطی از یقه ها به عنوان زینت استایل خود بهره می بردند. در آن زمان یقه ها حکم جواهرات همراه لباس را برای مردم ایفا می کردند. هرچند عوامل مختلفی در موفقیت آمیز بودن طراحی لباس اثر گذار است اما بدون شک یکی از مهمترین بخش های هرلباس یقه است. زیرا یقه می تواند صورت افراد را پوشش دهد و ویژگی های آن را تقویت کند زیرا زمانی که کسی به شما نگاه می کند اولین بخشی که از استایلتان را مشاهده می کند یقه است از طرفی یقه ها تنوع بسیار زیادی دارند که می توان در موقعیت های مختلف از آن ها بهره برد البته ناگفته نماند که همه یقه ها به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شوند:

1- مسطح یا تخت

این دسته از یقه ها معمولا ساده، خطی، مسطح و معمولا قرینه هم هستند از طرفی پایه و اساس طرح یقه های دیگر یقه تخت است که انواع یقه های برگردان و ایستاده روی آن شکل می گیرد.

• یقه هفت

به عنوان پرکاربرد و محبوب ترین مدل یقه می توان به یقه هفت اشاره کرد یقه هفت و یا V شکل که اغلب تی شرت ها زیادی را با این فرم یقه دیده اید که به آن تی شرت ها به دلیل فرم یقه، تی شرت های یقه هفت می گویند. این سبک تی شرت های یقه هفت برای مردانی که صورت گرد و پهنی دارند بسیار مناسب است زیرا فرم یقه هفت طوری است که سبب می شود تا استایل آن ها را برجسته تر می کند همچنین باعث می شود تا ظاهری باریک و کشیده تر داشته باشند. از طرفی می توانید این سبک از لباس ها را با پیراهن هایی مثل پیراهن فلانل ست کرده و بپوشید.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟2

• یقه گرد

یکی دیگر از یقه های محبوب و پرکاربرد یقه گرد است که به اندازه یقه هفت مرسوم هستند. این نوع از یقه فرمی منحنی و گرد دارد که سبب می شود دور گلو و گردن پوشیده شود. لباس های یقه گرد برای افرادی که صورتی لاغر و استخوانی دارند انتخاب خوبی است زیرا یقه گرد به دلیل فرمی که دارد سبب می شود تا صورت را افراد را گرد و پر نشان دهد. بنابراین پیراهن های یقه گرد یکی از فرم های ایده آل برای افرادی است که اندامی عضلانی دارند. در واقع این سبک یقه سبب می شود تا تمام خطوط بدن منعکس شود نا گفته نماند که جنس و اندامی بودن پارچه حائز اهمیت است اما از نظر انعکاس خطوط بدن برای فرد عضلانی بهترین انتخاب لباس های یقه هفت است.  

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟3

• یقه قایقی یا کشتی

این مدل یقه به دلیل شباهت ظاهری آن با بدنه قایق یا کشتی شناخته می شوند به همین دلیل این گونه نام گذاری شده اند. طراحی لباس های یقه قایقی دو خط افقی موازی با انحنای کمی در قسمت پشت و جلوی لباس است. این طراحی سبب می شود تا گردن کوتاه تر و از طرفی صورت گرد و پر نمایش داده شود. این یقه ها بیشتر برای لباس بانوان طراحی می شود. و از انواع یقه لباس زنانه است.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟4

• یقه چهارگوش یا خشتی

این سبک یقه از نظر ظاهری شبیه چهارگوش یا مستطیل است. در طراحی این مدل از یقه ها می توان طبق ویژگی های صورت و گردن زوایای یقه را تغییر داد. افرادی که فرم صورت آنها بیضی و مثلثی است لباس های یقه خشتی گزینه مناسبی می باشد اما افرادی که فرم صورت آن ها چهارگوش یا مستطیلی است گزینه خوبی نیست بهتر است سمت لباس هایی با این سبک یقه نروند.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟5

پیشنهاد پوشاک کوهستانی: خرید تیشرت های زنانه
                                     خرید تاپ دخترانه
                                     خرید شلوار راحتی نخی زنانه

سبک های دیگری هم هستند مانند یقه دلبری، وای شکل، یقه باز و ... که جزو یقه های مسطح و تخت هستند اما به اندازه این 4 مورد کاربرد ندارند.

2- یقه برگردان

یقه های برگردان دارای دو دسته هستند پایه دار و بدون پایه که قالبان طراحی آن ها بر پایه مدل یقه های گرد و یا یقه هفت شکل می گیرد. سبک این یقه ها طوری است که روی سینه لباس به صورت برگردان قرار طراحی شده است.

- یقه انگلیسی

یقه انگلیسی از نظر ظاهری شبیه به یقه هفت دو تکه است این سبک از یقه به عنوان سنتی ترین مدل رسمی انگلیسی به حساب می آید مشخصه یقه های انگلیسی نقاط عریض تر باز شده یقه هستند که بجای اینکه رو به پایین باشند زاویه آن ها به سمت بیرون است. یقه انگلیسی می تواند کوتاه یا بلند باشند و یا مطابق سلیقه باریک یا عریضتر طراحی شوند. تغییرات قسمت برگردان یقه می تواند روی استایل و ظاهر افراد تاثیر مستقیم بگذارد. یقه انگلیسی برای مردانی که صورتی لاغر و بلندی دارند بسیار شیک و مناسب است.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟6

- یقه بلیزری

یکی دیگر از انواع یقه های برگردان بلیزری می باشد یقه بلیزری یکی از مدل یقه های برگردان است که بسیار شبیه به یقه انگلیسی است و تنها تفاوت آن قسمت نوک تیز بخش برگردان یقه است که همین تفاوت سبب می شود زمانی که از این سبک استقاده می کنید نگاها به سمت شانه ها هدایت شوند.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟7

- یقه آرشال

یقه آرشال هم از مدل های دیگر یقه برگردان می باشد از طرفی این مدل هم بسیار شبیه به یقه انگلیسی است تنها تفاوتی که این دو مدل باهم دارند این است که قسمت دال یقه در مدل یقه آرشال وجود ندارد. افرادی که بالا تنه پری دارند و همچنین گردن آن ها تقریبا کوتاه است و صورتی پر دارند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟8

- یقه ملوانی

طراحی این مدل از یقه ها برگرفته از لباس نیروهای دریایی ایالت متحده است دلیل نام گذاری این مدل یقه به همین دلیل است. لباس های نیرو دریایی در فرم های خود از ترکیب دو رنگ سفید و آبی استفاده می کنند و پشت لباس های آن ها راه راه است. امروزه استفاده از یقه ملوانی برای ترکیب آن ها با لباس های رسمی و نیمه رسمی کمی تغییرات داشته و کمی حالت گرد تر به خود گرفته است. لباس های یقه ملوانی از انواع یقه لباس های دخترانه بوده است که بسیار محبوب و پرطرفدار است. از طرفی به دلیل اینکه به اصل مدل لباس ملوانی پایبند باشند از دو رنگ متضاد در طراحی این یقه ها استفاده می کنند.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟9

از مدل های یقه برگردان می توان به یقه ب.ب، یقه آمریکایی، یقه شومیزی اشاره کرد.

3- یقه ایستاده

این سبک از یقه ها مانند یک حلقه دور گردن را می پوشانند و به اندازه 2 الی 3 سانت به سمت چانه بالاتر می رود. این سبک از طراحی یقه ها سبب می شود تا بدن فرد را بلند و کشیده تر نشان دهد از این رو برای موقعیت های رسمی و اداری بسیار مناسب اند.

* یقه چینی یا سرداری

از رایج ترین یقه های ایستاده که بسیار آن را مشاهده می کنید یقه چینی یا سرداری است این یقه ها الهام گرفته از لباس سنتی های چین و آسیای شرقی است به همین دلیل این اسم را روی آن گذاشته اند. پوشیدن لباس هایی که یقه چینی دارد سبب می شود تا بالاتنه فرد بیشتر از حد عادی نشان داده شود یعنی استایل فرد را کشیده تر به نمایش می گذارد. این یقه ها بیشتر برای افرادی که صورت و گردن کشیده و بلند و استخونی دارند مناسب است. یقه چینی به عنوان یک سبک یقه ایستاده تفاوت جزئی با یقه های دیگر دارد که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟10

* یقه ایرانی یا آخوندی  (دیپلمات)

این مدل از یقه های ایستاده را به دلیل استفاده زیاد و مکرر دیپلمات های ایرانی معمولا به اسم یقه دیپلمات می شناسند. یقه دیپلمات یا آخوندی شبیه به یقه چینی است با این تفاوت که لبه های یقه دیپلمات بر خلاف یقه چینی ها روی هم قرار می گیرد و با یک دکمه بسته می شود. با توجه به ساختاری که یقه آخوندی ها دارند متفاوت ترین نوع یقه پیراهن ها هستند. این مدل از یقه ها به صورتی طراحی شدند که هیچ زاویه و عرضی در انتها یقه آن وجود ندارد. همچنین طول یقه دیپلمات ها نسبت به سایر یقه های دیگر بسیار کوتاه تر است. به همین دلیل لباس هایی که این سبک یقه را دارند برای افرای که فرم صورت مستطیل و گرد دارند در واقع صورت آن ها چاق است اصلا مناسب نیست زیرا افرادی که استیل صورت مستطیلی دارند از قبل صورتشان کشیده است و با پوشیدن پیراهن با یقه دیپلمات صورت آن ها کشیده تر نشان خواهد داد به همین دلیل افرادی که صورتی گرد و چاق دارند با پوشیدن لباس یقه دیپلمات چهرشان کشیده تر می شود و بزرگتر به نظر می رسد.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟11

* یقه فرنچی

این مدل از یقه ها هم شبیه به یقه چینی است اما لبه های آن به هم نمیرسد و روی هم نمی آیند. تفاوت دیگر آن است که لبه های آن بر خلاف یقه چینی منحنی است.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟12

* یقه اسکی

سبک دیگری از یقه ها هستند که به آن ها یقه اسکی و یا یقه ماهیگری می گویند این یقه ها به صورت تا شده قرار می گیرند و دور تا دور گردن را می پوشانند. معمولا لباس هایی که یقه اسکی دارند در فصول سرد سال بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟13

4- یقه های فانتزی

مدل های متنوع و بسیار زیادی از ترکیب سبک یقه های گفته شده به وجود آمده اند. این مدل های جدید براساس تغییر در انواع مدل سبک های ذکر شده طراحی می شوند از این رو به سبک های جدید و ترکیبی ایجاد شده یقه های فانتزی می گویند. از معروف ترین مدل یقه های فانتزی هم می توان به مدل پر طرفدار و محبوب یقه دلبری اشاره کرد که از ترکیب دو مدل یقه هفت و یقه چهار گوش بوجود آمده است.

 

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟1

انواع یقه برای لباس مجلسی

برخی از مدل های یقه لباس هستند که سبک لباس را متفاوت تر و مجلسی می کند که معمولا سبب می شود تا بتوان از آن ها در مراسم و مجالس و مهمانی ها استفاده کنید. برخی از جذاب ترین و متداول ترین طرح یقه را در ادامه مقاله آورده ایم:

یقه شالی

یک مدل از سبک یقه ها است که معمولا آن را با یقه هفت ترکیب می کنند تا ظاهری شیک و جذاب را ایجاد کند. این مدل از انواع یقه لباس مجلسی است که قالبا در کت ها و لباس های مجلسی دیده می شود. به راحتی می توانید از گوشواره و گردنبند های متفاوتی همراه با این یقه استفاده کنید تا در مراسمات جلوه بهتری داشته باشند و استایل بی نظیری را برای خود ایجاد کنید.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟14

یقه ماندارین

این مدل که الهام گرفته از لباس مغول ها است اما به عنوان یقه نواری هم شناخته می شود. ظاهر این یقه به صورت ایستاده بوده و جلوی آن کمی باز است از طرفی به دلیل زیبایی که دارند هنگام استفاده از این یقه ها از گردنبند استفاده نمی شود. اما از انواع یقه زنانه مجلسی به حسابی می آید که معمولا از این یقه ها در طراحی پیراهن های مجلسی استفاده می کنند. البته می توان روی بولیز و یا پیراهن های غیر رسمی هم از این یقه استفاده کرد.

یقه ب ب یا پیترپن

پوشیدن لباس با یقه ب ب یا پیترپن برای دختر خانم ها بسیار مناسب است. زیرا لباس ها و پیراهن هایی که با این سبک یقه طراحی می شوند می تواند حس یک شاهزاده خانم را به آن ها القا کند. یقه پیترپن یا ب ب یکی از انواع یقه لباس دخترانه مجلسی است که بسیار محبوب و پر کاربرد هستند از طرفی ظاهری نیمه رسمی به استایلشان می دهد. اغلب در طراحی این یقه ها از رنگ متضادی با خود لباس استفاده می شود تا زیبایی و شیک بودن آن بیشتر به چشم بیاید. همچنین می توانید روی بولیز هایی که یقه گرد هستند یقه ب ب طراحی کنید تا ظاهر متفاوت و شیک تری را برای شما ایجاد کند. نکته دیگر آن است که به دلیل ظاهر و ساختاری که یقه پیتر پن دارد بهتر است همراه آن از گردنبند استفاده نکنید.  

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟15

یقه پوریتان

یکی دیگر از انواع یقه لباس برای لباس مجلسی مدل یقه پوریتان است. طراحی این یقه ها به صورتی است که صاف روی شانه ها قرار می گیرد. معمولا یقه پوریتان اندازه بزرگی دارند و همین موضوع سبب می شود تا گردن و بالا تنه را بزرگتر و کشیده به نمایش بگذارد. این سبک یک حالت نوستالژی دارد و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟16

یقه جابوت

یکی از انواع یقه لباس مجلسی زنانه است که از لباس های پادشاهان فرانسوی قرن نوزدهم الهام گرفته شده است. در طراحی این یقه معمولا از پارچه های ساتن و گیپور استفاده می شود و همچنین دارای چین های مختلف و متفاوتی است. یقه جابوت یکی از انواع یقه زنانه مجلسی است اما در گذشته مردان فرانسوی از این یقه ها استفاده می کردند. یقه جابوت ها که از انواع یقه برای لباس مجلسی استفاده می شود را می توان به صورت جدا گانه به لباس هایی که یقه هفت هستند وصل کرد.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟17

یقه دلبری

یک سبک دیگری از یقه های قدیمی و محبوب است که معمولا روی بولیز یا پیراهن های مجلسی از آن ها استفاده می شود این یقه ترکیبی از یقه هفت و چهار گوش است. یقه دلبری برای همه افراد مناسب است و با توجه به ساختاری که دارد تاثییرات متفاوتی روی بالا تنه و استایل هر شخص می گذارد.

با انواع یقه لباس آشنا شوید؟18

نتیجه گیری:

در این مقاله انواع یقه های لباس زنانه، دخترانه، مجلسی و ... را معرفی کردیم. یقه هایی مثل ملوانی ، یقه گرد، یقه هفت، یقه دیپلمات، انگلیسی و ... این ها مدل هایی هستند که به طور مکرر از آن ها استفاده می شود. سبک دیگری از یقه ها هستند که به آن ها سبک فانتزی می گویند که قالبا از ترکیب چند مدل و یا از ایده های جدید طراح بوجود می آیند همچنین یقه های دیگری هم هستند که از انواع یقه های مجلسی زنانه به حساب می آیند و لباس ها با طراحی این یقه ها تبدیل به یک لباس مجلسی می شود مثل یقه دلبری، یقه جابوت، یقه ب ب، یقه ماندارین و... همچنین این یقه های مجلسی مثل یقه جابوت و یا یقه ب ب که به آن پیترپن می گویند از مدل هایی هستند به صورت یقه جدا می توان از آن ها استفاده کرد. از یقه ب ب روی بولیز هایی که یقه گرد هستند  و از یقه جابوت روی لباس هایی که یقه هفت هستند می توان بهره برد.

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!