• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
رامپر چیست و چگونه ست می شود؟

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟

لباس های سرهمی دارای انواع بسیار زیادی می باشند، که ما سعی می کنیم در این مقاله به توضیح انواع این مدل ها و تفاوت بارز بین آن ها و اینکه چگونه می توان لباس های سرهمی را ست کرد، خواهیم پرداخت. با پوشاک کوهستانی همراه باشید.

تاریخچه

لباس با نام اورال یا همان سرهمی در ابتدا و برای اولین بار، از کشور آمریکا تولید و پخش شد. لباس های سرهمی زنانه مدل های متفاوت و کاربردهای مختلفی دارد. از انواع کاربرد این سبک لباس های سرهمی می توان به، استفاده به عنوان لباس های مهمانی و مجالس، لباس های ورزشی، لباس های راحتی، لباس های خواب و لباس های فانتزی و لباس های بیرون اشاره کرد. تنها تفاوتی که مدل های سرهمی می توانند با هم داشته باشند، اغلب در قسمت های یقه و دمپا دارای تفاوت هایی نسبت به مدل های مشابه خود می باشند. برای پوشیدن و انتخاب سرهمی، هیچ محدودیت سنی گذاشته نشده است. لباس های سرهمی معمولا برای چتربازان و لباس های فضانوردان تولید می شد. بعد از مدتی خالق برند پوشاک جین تصمیم گرفت تا سرهمی هایی به این شکل و از جنس های جین و به رنگ های آبی تولید کند. این لباس ها اوایل توسط کارگران معدن پوشیده می شد و در ادامه با پوشیدن توسط تعمیرکاران شروع و کم کم وارد جامعه و محبوب شد. مدت زمان زیادی طول نکشید که این لباس با طرح ها و مدل های مختلف آمیخته و با رنگ های جذاب روانه بازار شدند.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟

تفاوت بین رامپر، جامپر و جامپسوت چیست؟

رامپر

رامپر این چنین تعریف می شود که لباس به صورت سرهم می باشد و باعث پوشش کل بدن می شود. رامپر اغلب دارای پاچه های کوتاه می باشد. رامپر را با اسامی مثل شلوار پیش بندی نیز می شناختند. رامپرها دارای مدل های متفاوتی هستند برخی از آنها، از قسمت مچ پا دارای کش بوده و برخی دیگر دارای گشادی و راحتی در قسمت ران و مچ پا هستند.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟2

بیلر سوت

بیلر سوت یا بلرسوت یک واژه ترکی است که در زبان فارسی به نوعی از لباس های سرهمی اطلاق می شود. این مدل لباس به عنوان لباس کار برای محیط های که نیاز به خدمات و تعمیر دارند، نیز استفاده می شوند. بیلرسوت را می توان برای انواع مجالس و مهمانی ها پوشید. البته مدل اسپرت آن نیز در بازار ها موجود می باشد.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟3

جامپسوت

همانطور که گفته شد، لباس های سرهمی یا اورال، به صورت یکسره می باشند که جامپسوت ها هم یکی از این نمونه از لباس های یکسره و سرهمی می باشد. این مدل لباس دارای دم پاهای گشاد و دم پاهای بسیار بلند می باشد. به طور کلی این طرح لباس ها نیازی به پوشیدن شلوار ندارند، به همین دلیل مورد پسند بسیاری از اشخاص می باشند. سرهمی ها را هر دو گروه افراد چاغ و لاغر می توانند استفاده کنند و تنها مختص یک گروه خاصی از جامعه نمی باشد. جامپسوت ها شبیه و نزدیک به مدل بیلرسوت می باشند اما تنها تفاوتی که دارند اینکه دم پاهای گشادتری نسبت به بیلرسوت ها دارند. همانطور که گفته شد این مدل لباس های سرهمی از کشور آمریکا وارد بازارها شد و در اوایل پیدایش آن ابتدا خلبان ها و فضانوردان و چتربازان و برخی از افراد وابسته به ارگان ها خدماتی از این لباس های سرهمی استفاده می کردند. سرهمی ها هم برای آقایان و هم برای بانوان می تواند پوشیده شود.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟4

از ویژگی های جامپسوت دخترانه می توان خنک بودن آن را در فصولی مثل تابستان نام برد. اگر جامپسوت از جنس پارچه های نخی و خنک تولید شده باشد، به راحتی می توان برای این فصول استفاده کرد. در فصل زمستان می توانید به همراه آن یک کت گرم بپوشید. پوشیدن جامپسوت می تواند شما را قد بلند تر و لاغر تر نشان دهد به همین دلیل اگر پایین تنه بزرگی دارید، این لباس را پیشنهاد می دهیم.

پیشنهاد پوشاک کوهستانی:
فروشگاه اینترنتی پوشاک کوهستانی خرید انواع لباس راحتی از شلوار راحتی گشاد زنانه، تیشرت نخ پنبه زنانه و دیگر محصولات نخ پنبه ای را پیشنهاد می کند.

جامپر

لباس های یک تکه بدون آستین با رنگ ها و طرح های متفاوت از این دست لباس های جامپر می باشند. معمولا ست کردن لباس های کودکان بسیار راحت تر می باشد، برای مثال می توانید از یک جامپر طرح روشن به رنگ های قرمز یا صورتی و یا زرد که طرح زیری آن رنگ های سفید یا مشکی می باشد را انتخاب کنید و همراه یک جوراب شلواری و کفش سفید، که اغلب کودکان رنگ های روشن را بیشتر می پسندد می تواند انتخاب خوبی برای کودک شما باشد.
برای دوخت جامپر از پارچه های مخمل کبریتی و پنبه ای و کتان و انواع مخمل ها مثل مخمل سوئیت می تواند تولید شود. البته هرکدام از این پارچه ها معمولا فصل و زمان منحصر به فرد خود را دارد. پارچه جین نیز می تواند یکی از انتخاب های شیک و اسپرت در تولید جامپر باشد. همانطور که قبلاً گفتیم، لباس جامپر یک لباس کوتاه و بدون آستین است که می تواند مستقیماً یا روی لباس دیگری پوشیده شود. در حال حاضر به طور معمول دو تکه لباس متفاوت وجود دارد که به عنوان لباس جامپر براساس ایالات متحده و بریتانیا شناخته می شود. اما از آنجایی که ما روی ایالات متحده تمرکز می کنیم، می توانید به یک لباس جامپر به عنوان یک لباس ساده A-line یا یک لباس تنگ و کوتاه با یقه مربع، گرد یا V اشاره کنید.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟5

بهترین بخش در مورد لباس جامپر زنانه این است که می توان آن را به شیوه های مختلف پوشید، به عنوان مثال، یک لباس جامپر روی یک تیشرت ساده یا حتی یک پیراهن. به عبارت ساده، این یک تکه پوشاک همه کاره است که می تواند براساس ماهیت مناسبت و اراده شما مورد استفاده قرار گیرد. در مورد خود لباس، انواع مختلفی وجود دارد که می توانید با آنها روبرو شوید. برخی از لباس‌های جامپر زنانه دارای یک جلوه ی ساده و بدون جزئیات زیاد هستند، در حالی که برخی دیگر از تزئینات دوزی یا دوخت استفاده می‌کنند تا ظاهر کلی پارچه را بهبود بخشند. در مورد الگوها و پارچه‌ها گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به راحتی از بین آن‌ها یک لباس جامپر عالی را انتخاب کنید. معمولاً لباس‌های جامپر زنانه با استفاده از پارچه‌هایی با وزن متوسط ​​ساخته می‌شوند. این به این دلیل است که ساختار لباس به منظور ارائه یک سیلوئت ساده با خط A است. به غیر از آن، افراد ممکن است مواد سفت مانند پنبه، پشم یا جین را نیز انتخاب کنند. اگرچه، گزینه هایی برای مواد سبک تر مانند کرپ و مخمل نیز وجود دارد. اگر بخواهید چیزی متفاوت بپوشید، جریان و حرکت دارند.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟6

تولوم

از دیگر سرهمی هایی که باید گفته شود، تولوم می باشد. این مدل سرهمی به دلیل داشتن مدل یقه ای که دارد، به بلیزر معروف می باشد. این مد ل سرهمی را اغلب برای افرادی که پایین تنه درشتی دارند پیشنهاد می دهیم. می توانید درکنار استایل خود از کفش هایی با پاشنه 20سانتی استفاده کنید. این مدل لباس در قسمت مچ پاها به حالت بسته و سرآستین های تنگ می باشد. اما در برخی موارد هم دارای آزادی در مچ پاها و اغلب با پارچه های نخی تولید می شوند. این سبک لباس اغلب دارای کمربند نیز می باشند.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟1

رامپر چگونه ست می شود؟

برای ست کردن رامپر زنانه، اگر رامپر شما دارای رنگ های تیره و مشکی می باشد، می توانید از کلاه کپ و سوییشرت با رنگ روشن و رنگ های مخالف رنگ رامپر خود انتخاب و بپوشید. این سبک لباس را در فصول پاییز و بهار به شما پیشنهاد می دهیم.
• اگر قصد پوشیدن یک رامپر زنانه سفید را دارید، می توانید یک بافت سفید برای زیر آن انتخاب کنید. معمولا این ست لباس را در فصول زمستان به شما پیشنهاد می دهیم. البته ترکیب مشکی و ژاکت مشکی هم می تواند ترکیب رنگی خوبی برای زمستان باشد. انتخاب دیگری که می توانید داشته باشید، پوشیدن این رامپرها با کاپشن می باشد. شما می توانید از انواع رنگ های مختلف برای ست کردن با کاپشن خود استفاده کنید. معمولا برای انتخاب پوشش این رامپرها با کاپشن رنگ های سفید و کرمی یا مشکی می تواند انتخاب خوبی برای ست کردن با شلوار لی باشد. می توانید از کتونی های سفید هم برای ست کردن با این مدل سرهمی استفاده کنید.
• رامپرها با طرح های خال خالی نیز از انواع مدل هایی است که امروزه استفاده می شود. ست کردن با این طرح پارچه ممکن است کمی دشوار باشد. برای مثال اگر رامپر زنانه انتخابی شما خال خال های سفید داشته باشد، می توانید از لباس های به رنگ سفید یا هم رنگ زمینه رامپر انتخاب کنید. سرهمی ها به طور کلی به طرح های گشاد و آزاد بسیار به انسان راحتی را اطلاق می کنند. این سرهمی ها را معمولا با لباس های گشاد می پوشند. برای مثال شما می توانید یک رامپر گشاد با یک پلیور راحت و یک اورکت گشاد بپوشید.
رامپرهای جین را می توانید با تیشرت های ساده نیز بپوشید در ابتدا یک استایل ساده به شما می دهد، در این استایل می توانید از کتونی های با طرح جین یا ساده به رنگ های سفید و خاکستری استفاده کنید. ست کردن رامپرهای جین با پلیورهای کراپ به رنگ های روشن نیز می تواند انتخاب مناسبی برای پوشش شما باشد. در این سبک پوشش شما می توانید از کیف های دوشی بسیار کوچک به رنگ های روشن استفاده کنید. انتخاب دیگری که می توانید به همراه این سرهمی ها داشته باشید، انتخاب تیشرت های وینچ می باشند. در انتخاب پوشش این تیشرت های وینچ به همراه رامپر می توانید از کت های اور سایز نیز استفاده کنید، کت هایی به رنگ تیره و مشکی می توانند انتخاب خوبی باشند.
• مورد دیگری که می تواند انتخاب خوبی باشد برای ست کردن با رامپر دخترانه، پلیور به حالت راه راه که تعداد رنگ های موجود در آن بسیار زیاد می باشند. به همراه این ست، از نیم بوت های به رنگ رامپری که انتخاب کرده اید، نیز می تواند حالت زیبایی به استایل شما بدهد.
• سرهمی های مشکی رنگ معمولا طرفدار بسیار بیشتری، نسبت به دیگر رنگ های این طرح سرهمی دارد. می توانید سرهمی های مشکی را به همراه انواع رنگ های روشن، به خصوص رنگ های کرمی و قهوه ای که مناسب فصول پاییز می باشند، انتخاب کنید. همراه با این سزهمی ها می توانید از جوراب ها چند طرحه و راه راه برای پوشش خود انتخاب کنید. اگر تمایل داشته باشید در کنار استایل خود، از کلاه هایی مثل بیکر بوی هم می توانید استفاده کنید.
• این سرهمی هایی که حالت های آزاد دارند، مانند مدل شلوار مام فیت که در برخی از آنها در مچ پا دارای کش بوده و در برخی دیگر به حالت آزاد بوده اند، انتخاب خوبی هستند. در برخی موارد هم به انتخاب سلیقه شخصی، می توانید پایین شلوار را تا بزنید که در آن صورت هم استایل شیکی به پوشش شما می دهد. این مدل استایل را می توانید با یک کت و یک نیم بوت که به رنگ های تیره متمایل می باشد در استایل خود استفاده کنید.
لباس های راه راه، همانطور که پیشتر گفته شد، یکی از موارد انتخابی بسیار مهمی است که می تواند باعث زیبایی در استایل شما شود. بلوز ها و تیشرت های یقه اسکی راه راه نیز از جمله مواردی است که با رامپرهای مشکی از جمله مواردی است که باعث زیبایی در استایل شما می شود.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟7

آیا استفاده از رامپر دخترانه برای فصل سرما کار درستی است؟

در حالی که این یک واقعیت شناخته شده است که لباس های رامپر دخترانه ماهیت بسیار متنوع و کاربردی دارند، زیرا می توانند به روش های مختلف برای ترکیب های مختلف استفاده شوند. با این حال، هنوز یک سؤال رایج وجود دارد که در آن مردم در مورد مناسبت هایی که این لباس ها کاملاً مناسب هستند سؤال می کنند. خوب، دیگر نگران نباشید زیرا ما به این سوال پاسخ قاطع خواهیم داد. اساسا، شما می توانید بدون توجه به فصل، لباس های رامپر بپوشید. چه زمستان و چه تابستان، می توانید بهترین استفاده را از لباس های رامپر خود داشته باشید. البته بسته به جنس پارچه مثلا نخی باشد یا پشمی می توانید به ترتیب در فصول تابستان و زمستان استفاده کنید. برای زمستان‌ها، می‌توانید آن را به عنوان یک لایه شیک اضافی روی لباس‌های گرم‌ تر دیگر مانند یقه لاک پشت با چکمه‌های زانو بلند بپوشید. علاوه بر این، این لباس‌ها حتی روی لباس‌های حرارتی و ساق‌های کوتاه ‌تر برای زمستان‌ها نیز عالی به نظر می‌رسند.

رامپر چیست و چگونه ست می شود؟8

نتیجه گیری

لباس های سرهمی از جمله لباس های پرطرفدار امروزی در عرصه مدو پوشاک می باشد و اغلب طرح های لی و جین آن مورد استقبال قرار می گیرند. از انواع سرهمی های موجود در بازار، مدل رامپر، جامپر، جامپسوت، بیلرسوت و تولوم می باشد. در تعریف این مدل از سرهمی ها ذکر شده که همه ی آن ها دارای یک بالا تنه و شلوار دارند که از ناحیه کمر به هم متصل شده است. رامپر مدل سرهمی می باشد که اغلب به صورت لی بوده و دارای مچ پاهای کوتاه و تنگ می باشد. جامپسوت نیز اغلب دم پاهای گشاد و طرحی آزاد و راحت را دارا می باشد. بیلرسوت ها نیز بیشتر به صورت لباس های مجلسی و مهمانی مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل لباس به صورت خیلی ساده نیز می باشد که از آن به عنوان لباس کار و در هنگام تعمیرات استفاده می شود. اما برای ست کردن رامپرها باید گفت که در هنگام انتخاب لباس در کنار این سبک باید به نوع آن و مدل رامپر انتخابی دقت شود. اغلب سعی کنید برای انتخاب کفش برای ست کردن با این مدل لباس های سرهمی که جین نیز می باشند در صورتی که آبی روشن بودند از کتونی های سفید استفاده کنید. پوشاک کوهستانی با چندین سال سابقه در زمینه پوشاک آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در خصوص این مقاله می باشد.

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!