• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
هرآنچه که درباره پارچه ی کراش باید بدانیم

هرآنچه که درباره پارچه ی کراش باید بدانیم

1401-05-15 آموزش

اگر هوای گرم تابستان شما را به فکر خرید پارچه ای انداخته است بهتر است بهترین پارچه های این فصل را بشناسید. پارچه ی کراش با توجه به ویژگی هایی که دارد یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید پارچه ی تابستانی یا خرید لباس آماده با جنس مناسب فصل گرم است. در این مقاله گروه نگارش کوهستانی قصد دارد تا شما را با پارچه ی کراش آشنا کند و اینکه پارچه ی کراش چیست و مناسب ساخت چه لباس هایی است؟ با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

هرآنچه که درباره پارچه ی کراش باید بدانیم

ویژگی هایی که پارچه ی کراش را به یک ترند تابستانه تبدیل کرده است:

در سال های اخیر پارچه ی کراش با توجه به ویژگی هایی که دارد به یک سبک تکرار شونده جذاب و اصطلاحا یک ترند تبدیل شده است در واقع تقریبا هر انتظاری که شما از یک پارچه ی تابستانه دارید را می توان در پارچه ی کراش یافت.

1- بافت پارچه کراش:

نوع بافت پارچه ی کراش به گونه ای است که این پارچه دارای منافذ زیادی است در نتیجه هوا به راحتی از این منافذ عبور می کند و آن را تبدیل به یک پارچه ی خنک کرده است.

2- شستشو و اتوی پارچه کراش چگونه است:

پارچه ی کراش کمی حالت چروک دارد که باعث به وجود آمدن یک کشسانی مکانیکی در آن می شود و در ضمن به راحتی اتو می شود. در فصل تابستان که هوا گرم است و احتمال عرق ریزی زیاد، بسیار مهم است پارچه ای که در این فصل پوشیده می شود به راحتی شسته و به راحتی اتو شود.

3- لطافت پارچه کراش:

پارچه ی کراش لطیف، سبک و نازک است اما بدن نما نیست که مثل برخی پارچه ها مانند حریر نیاز به آستر داشته باشد.

4- پارچه کراش مناسب برای چه افرادی است:

تنوع زیاد رنگ در این پارچه به شما کمک می کند تا با هر رنگ پوست و یا سلیقه در انتخاب رنگ، حتما نمونه ای از این پارچه را انتخاب کنید.

هرآنچه که درباره پارچه ی کراش باید بدانیم

انواع پارچه ی کراش:

 موقع خرید پارچه ی کراش شاید شما با نام های دیگری مانند دلتا کراش، وال کراش، کراش پلیسه، راه راه و کبریتی برخورد کنید و بدانید اینها چه فرقی با هم دارند. توجه داشته باشید که کراش درباره پارچه به معنی پارچه ای با بافت ژولیده و آشفته است که باعث ایجاد چروک و چین در این مدل پارچه شده حال با این مقدمه راحت تر می توانید پی به معنای نام های مختلف پارچه ی کراش ببرید.

وال کراش:

به پارچه ی وال با حالت کراش، وال کراش می گویند. پارچه ی وال کراش به خاطر نخ زیادی که در آن به کار رفته است آبرفت دارد. مقدار لختی و کشسانی آن کمتر از انواع دیگر پارچه ی کراش است و در انواع ساده و طرح دار در بازار موجود است. مناسب لباس های تابستانه مانتو، سارافون و شومیز و... است.

دلتا کراش:

به آن ابر و بادی پلیسه، کراش پلیسه، کراش کبریتی و کراش راه راه  هم می گویند، کشسانی مطلوبی دارد، پلیسه های آن حالت عمودی دارد، در رنگ های مختلف و همچنین به شکل ساده و طرح دار در بازار موجود است.

هرآنچه که درباره پارچه ی کراش باید بدانیم

پارچه ی کراش برای چه لباس هایی مناسب است:

همانطور که گفته شد پارچه ی کراش جنس خنک و سبکی دارد و همین ویژگی مهم آن را برای دوخت انواع لباس زنانه جذاب کرده است. با توجه به رنگ های زیبا و جذابی که دارد برای دوخت انواع مانتو، سارافون، شلوار راحتی زنانه و شلوار راحتی دخترانه، شلوار خانگی راحتی زنانه و دخترانه، شومیز، پیراهن، ست شومیز و شلوار، دامن شلواری و ... یک گزینه مناسب است.

هرآنچه که درباره پارچه ی کراش باید بدانیم

نکاتی که باید بدانید:

پارچه ی کراش برای دوخت شال و روسری نیز مناسب است. بعضی از انواع پارچه های کراش آبرفت دارند بنابراین اگر پارچه ی کراش برای دوخت لباس انتخاب کرده اید و یا لباس آماده ای با این جنس پارچه خریده اید قبل از دوخت و یا قبل از این که تغییری در قد لباس آماده خود ایجاد کنید بهتر است یک بار آن را بشویید. بهتر است لباس هایی که با پارچه ی کراش دوخته می شود لباس هایی با طراحی آزاد و راحت باشند.

نتیجه گیری:

پارچه ی کراش از جمله پارچه هایی است که مناسب برای فصول و ایام گرم سال بوده و مناسب برای لباس های زنانه است و اگر برای روزهای گرم سال در سدد خرید لباس زنانه هستید، کراش از پارچه های مناسب هست. وجود چروک از ویژگی های اصلی این پارچه است که از ویژگی های مثبت آن اتو خور بودن خوب آن می باشد. از آنجا که احتمال آب رفت دارند حتما بصورت طراحی آزاد سفارش دوخت داده شود. در پایان اگر قصد خرید لباس با پارچه کراش را دارید پوشاک کوهستانی بهترین گزینه ی برای خرید شلوار راحتی کراش زنانه و دخترانه می باشد.

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!