• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

1401-03-22 آموزش

امروزه دغدغه اکثر مردم خشک کردن لباس ها است چون اکثر خانه های آپارتمانی حیاط ندارد و بالکن ها فضای کافی برای خشک کردن لباس های خیس را ندارند. بعضی اوقات پیش می آید که برای بیرون رفتن به لباسی احتیاج دارید که تازه آن را شسته اید و خیس است. نگران نباشید می توانید با چند روش آب اضافی لباس را خارج کنید و خشک کردن لباس را از روش های مختلف سریع تر انجام دهید. مثلا با گرما دادن یا پهن کردن روی طناب. برای یادگرفتن روش های دیگر خارج کردن آب اضافی لباس و سریع خشک کردن لباس ها در این مقاله با پوشاک کوهستانی همراه باشید.

درباره سریع خشک کردن لباس ها

در قدیم خانه ها حیاط دار و بزرگ بودند و مادرها برای خشک کردن لباس ها آن ها را بر روی بند رختی که در حیاط بسته بودند پهن می کردند تا لباس ها سریع در معرض هوا خشک شوند امروزه یکی از چالش هایی که اکثر افراد با آن مواجه می شوند خشک کردن لباس ها در خانه های آپارتمانی است زیرا اکثر خانه های آپارتمانی حیاط ندارند و بالکن آن ها اغلب فضای نامناسب و کوچکی دارند که نمیتوان به راحتی در آن جا لباس های خیس خود را پهن کرد تا خشک شوند از طرفی زمانی که هوا سرد و زمستانی است این چالش برای افراد آپارتمان نشین عمیق تر می شود مخصوصا اگر به صورت اتفاقی و عجله ای کاری پیش بیاید و منتظرید تا لباس شما سریع تر خشک شود و از طرفی زمان زیادی هم ندارید. نگران نباشید همیشه یک راهی پیدا می شود زیرا وقتی لباس مورد نظر شما خیس است و قصد دارید تا این لباس به سرعت خشک شود اولین هدف ما در چنین موقعیتی این است که با روش هایی به سرعت آب را از لباس خارج کنیم حالا یا با تکان دادن، گرما دادن و یا پهن کردن رو طناب.

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

برای خشک کردن سریع لباس های خیس چه کاری انجام دهیم

بهترین و راحت ترین راه برای خشک کردن لباس پهن کردن آن ها در هوای آزاد و در جهت باد است ک باعث خشک شدن سریعتر آن ها می شود از طرفی اگر جلوی آفتاب هم باشند کمتر چروک می شوند. لباس ها علاوه بر اینکه ممکن است با توجه به جنس پارچه شستشو متفاوتی داشته باشند، خشک کردن آن ها هم ممکن است حساسیت های خاصی داشته باشد به همین دلیل بهتر است لباس ها را نچلانید و تنها با کمی فشار دادن لباس، آب اضافی آن را بگیرید.
نکته ی حائز اهمیت برای خشک کردن سریع لباس ها در هرکدام از این روش ها این است که شما حتما باید آب اضافی لباس ها را خارج کنید تنها به حدی که خیلی قطرهای آب از روی لباس چکه نکنند. قاعدتا خشک کردن لباس هایی که کاملا خیس هستند هم زمان طولانی تری می طلبد و هم ممکن است آسیب زیادی به بافت لباس ها وارد کند فرقی نمی کند با چه روشی این کار را انجام می دهید هرچه بیشتر آب درون لباس ها خارج شود پروسه خشک شدن آن ها سریعتر می شود. برای خارج کردن آب اضافی لباس ها از چند روش می توانید بهره ببرید:

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

خارج کردن آب اضافی لباس ها
 

1- استفاده از خشک کن ماشین

اگر لباس های خود را درون ماشین لباس شویی شسته اید می توانید از خشک کن آن استفاده کرده و به راحتی لباس ها را نم دار تحویل بگیرید. هرچه خشک کن لباس روی دور تندتری باشد آب اضافی لباس ها بیشتر گرفته می شود بنابراین میزان نم داری لباس ها به انرژی چرخشی خشک کن برمی گردد هرچه انرژی دستگاه بیشتر باشد لباس ها را خشک تر تحویل می دهد.

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

2- گرفتن آب اضافی لباس ها به صورت دستی

این همان روش قدیمی است که معمولا بعد از شستن لباس ها با دست به طور متداول انجام می دهیم یعنی لباس خیس را به کمک دستانتان فشار دهید و تا جایی که می توانید لباس خیس را بپیچانید به اصطلاح دیگر لباس را بچلانید تا آب اضافی درون آن خارج شود البته باید حواستان باشد که لباس ها را زیادی نکشید زیرا باعث کش آمدن نخ ها می شود و لباس را از فرم می اندازد.

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

» نحوه ی شستشوی لباس های نخی

3- پیچاندن لباس ها درون حوله خشک

برای این روش ابتدا باید یک حوله خشک را در روی سطح صافی پهن کنیم و بعد لباس خیس مورد نظر را روی حوله می اندازیم سپس از پایین لباس باید شروع کنیم به رول کردن حوله و تا انتها این کار را انجام می دهیم تا حوله ای را که لباس روی آن قرار داده ایم کاملا رول شود. فشاری که از رول کردن حوله به لباس وارد می شود باعث خارج شدن آب اضافی لباس می شود که توسط حوله جذب می شود اگر با این روش لباس شما هنوز نم دار بود ولی حوله خیس شده بود می توانید از حوله خشک دیگری استفاده کنید در این روش هرچه حوله ضخیم تر باشد آب بیشتری را جذب می کند.

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

خشک کردن لباس ها

بعد از اینکه آب اضافی درون لباس ها را خارج کردیم نوبت به انتخاب یکی از روش های خشک کردن لباس ها می رسد برای خشک کردن سریع تر لباس ها چند روش وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم اما این روش ها را با دقت بررسی کنید زیرا انتخاب یکی از این روش های خشک کردن لباس ممکن است بر سبک زندگی و پس انداز شما تاثیر داشته پس عاقلانه انتخاب کنید.

1- استفاده از سشوار برای خشک کردن سریع لباس ها

یکی از روش هایی که باعث افزایش سرعت خشک شدن لباس ها می شود استفاده از سشوار است. برای بهره مندی از این روش ابتدا باید آب لباس را بگیرید تا قطره قطره از آن نچکد بعد لباس نم دار مورد نظر را روی یک سطح صاف و خشک و تمیز پهن کنید در این مرحله سشوار را روی حرارت گرم در بالاترین درجه قرار می دهیم و آن را روی لباس مورد نظر در نزدیکترین فاصله  با سطح لباس قرار می دهیم. در این قسمت باید سشوار را روی لباس حرکت دهید و نقطه به نقطه آن را بکشید وقتی روی لباس خشک شد آن را برعکس کنید و مجدد سشوار بکشید زیرا اگر تنها از بیرون لباس سشوار بکشید نمی توان تضمین کرد که رطوبت به طور کامل از بین می رود همچنین داخل جیب و آستین ها را هم فراموش نکنید زیرا با این کار اجازه می دهید تا باد گرم سشوار به همه قسمت های لباس برسد و همه جای لباس کامل خشک شود. موقع سشوار کشیدن حواستان باشد تا سشوار را برای مدت طولانی در یک نقطه از لباس نگه ندارید زیرا باعث می شود تا یک نقطه از پارچه بیش از حد داغ شده و این ممکن است باعث آتش سوزی شود.

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

2- استفاده از حوله و اتو برای خشک کردن سریع لباس ها

در این روش باید لباس مورد نظر خود را روی میز اتو به صورتی که می خواهیم آن را اتو کنیم قرار دهیم سپس باید روی لباس یک حوله نازک خشک بگذارید و بعد اتو خود را در بالاترین درجه حرارت قرار دهید و محکم روی حوله بکشید این کار را باید برای دو طرف لباس انجام دهید و لباس را با اتو پرس کنید تا حرارت اتو به طور کامل به تمام سطح برسد. استفاده از حوله روی لباس در این روش باعث می شود تا گرمای بیشتر و یک دستی به سطح  لباس توسط اتو وارد شود از طرفی به جذب رطوبت حاصل از لباس کمک می کند وجود حوله به عنوان یک پوشش حرارتی برای لباس شما عمل می کند که در نتیجه موجب خشک شدن لباس در زمان سریعتری می شود. اگر لباس شما مرطوب و نم دار است می توانید بدون استفاده از حوله و تنها به کمک اتو و با درجه حرارت پایینی که لباس را نسوزاند و به آن آسیب نرساند لباس مورد نظر خود را خشک کنید.

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

3- خشک کردن لباس به کمک چندین حوله خشک

حوله ها بهترین وسیله برای کشیدن رطوبت لباس ها هستند به همین دلیل به کمک حوله ها می توانید رطوبت اضافی لباس ها را بگیرید. یکی از این روش ها استفاده از 1 یا 5 تا حوله است که روی لباس قرار می دهیم تا رطوبت و نم درون لباس ها را بکشد و جذب حوله ها شود هرچه حوله ها ضخیم تر باشند و تعداد آن ها بیشتر باشد سرعت خشک شدن لباس ها هم بیشتر خواهد بود.

4- خشک کردن لباس ها به کمک خشکن و حوله های خشک

در این روش شما هر تعداد لباس خیسی را که می خواهید سریع تر خشک شوند را وارد خشک کن می کنید در کنار آن تعدادی حوله خشک هم به داخل دستگاه اضافه می کنید و بعد دستگاه را روشن می کنید. حوله ها رطوبت داخل لباس ها را می کشد و به خود جذب می کند هرچه تعداد لباس های خیس شما بیشتر باشد تاثیر حوله ها کمتر خواهند بود و پروسه خشک شدن لباس ها زمان بیشتری می برد. فقط دقت کنید که بعد از انجام مرحله خشک کن با حوله ها برای دور بعد از لباس خیس دیگری اضافه نکنید زیرا باعث می شود رطوبت درون لباس به لباس هایی که خشک تر هستند منتقل شود. به طور کلی مقدار لباس هایی که می خواهید در خشک کن قرار دهید نباید زیاد باشد تا سنگین شود زیرا حوله ها در اثر جذب رطوبت سنگین تر از قبل می شوند از طرفی لباس هایی که جنس آن ها از کتان است سنگین و ضخیم تر هستند بنابراین برای خشک کردن آن ها باید پروسه زمان بندی بیشتری را بگذرانید. این روش را اگر برای تی شرت های نخی خود به کار ببرید راحت تر به نتیجه می رسید.

5- برای خشک کردن لباس ها دوبار از خشک کن لباس شویی استفاده کنید

اکثر افراد وقتی لباس های خود را با ماشین لباس شویی می شویند بعد از آن یک دور هم از خشک کن ماشین برای خشک کردن لباس ها استفاده می کنند و سپس لباس ها را از داخل ماشین خارج کرده آن ها را پهن می کنند و از اینکه مجدد بخواهند خشک کن لباس شویی را روشن کنند مشکل دارند بنابراین برای اینکه دوبار از خشک کن لباس شویی استفاده نکنند برای خشک کردن لباس ها، ماشین لباسشویی را روی سرعت بالاتری تنظیم می کنند. در صورتی که شما با یک دور استفاده از خشک کن ماشین تنها آب اضافی لباس ها را می گیرید اما لباس ها همچنان خیس هستند بنابراین برای خشک کردن لباس ها باید دوباره خشک کن ماشین را با سرعت بالا تنظیم کنید تا چند دقیقه ای در این حالت باشند و بعد لباس ها را خارج کرده و آن ها را پهن کنید تا به یک نتیجه مطلوبی برسید.

چگونه لباس را سریع خشک کنیم؟

نکات مهم در جهت نتیجه بهتر از خشک کردن سریع لباس ها

به هیچ وجه در اتاق خود بند رخت نگذارید تا لباس های خیس خود را داخل اتاق پهن کنید زیرا این محیط به دلیلی رفت و آمد افراد خانواده و همچنین فضای بسته ای که دارد بیشتر در معرض آلودگی و میکروب هستند. اگر فضای دیگری ندارید و مجبور هستید که لباس های خود را داخل اتاق پهن کنید بهتر است در و پنجره ها را باز بگذارید تا جریان هوا ایجاد شود.
بهترین زمان برای پهن کردن لباس ها صبح زود در هوای تازه و مناسب آن است تا در طول روز لباس ها با سرعت و کیفیت بهتری خشک شوند.
می توانید بند رخت حرارتی بخرید و لباس های خود را روی آن پهن کنید بنابراین لباس های شما با سرعت بیشتری خشک خواهند شد.
برای پهن کردن لباس ها در هوای آزاد بهتر است لباس های رنگ سفید و روشن خود را در آفتاب و لباس های رنگی خود را در سایه پهن کنید. زیرا ممکن است به مرور زمان آفتاب باعث شود تا رنگ لباس ها کمرنگ و بور بشود.
برای خشک کردن لباس های بافتنی و پشمی به آرامی آب اضافی آن ها را خارج کنید و هرگز روی طناب آویزان نکنید زیرا باعث کش آمدن و از فرم افتادن آن ها می شوند بنابراین باید آن ها را روی یک سطح صاف در هوای کاملا آزاد پهن کنید تا به مرور خشک شوند.
حتما به نوشته DO NOT WRING OR TWIST بر روی لباس توجه کنید زیرا این پیام را به شما میرساند که لباس نباید با دست یا با ماشین پیچانده و چلانده شود.

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!