• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

در میان شلوار های راحتی زنانه و مردانه، شلوار اسلش راحتی از طرفداری بیشتری برخوردار است. شلوارهای اسلش بواسطه فرم و دوختی که دارند، افراد احساس راحتی بهتری در آنها دارند. شلوارهای اسلش انواع مختلفی دارند که هم در خانه و هم در بیرون از خانه استفاده میشوند. شلوار اسلش راحتی خانگی و شلوار های اسلش کتان از جمله این موارد شلوارهای اسلش می باشند. در این مقاله مجله پوشاک کوهستانی به تفاوت ها و شباهت های میان شلوار اسلش و جاگر و نحوه ی ست کردن و استفاده از این شلوار ها در مکانها و شرایط مختلف هم بصورت راحتی، نیمه رسمی و هم بصورت اسپرت پرداخته است.

درباره تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش

امروزه با پیشرفت صنعت مد باعث شده است تا هر فرد به راحتی بتواند با توجه به سلیقه خود استایل های دلخواهش را داشته باشد یکی از استایل های پر کاربرد ست های اسپرت و ورزشی است که طرفداران زیادی هم دارند از جمله ورزشکاران و هم اکثر افراد در سنین مختلف. برای داشتن یک استایل ورزشی اغلب از شلوارهای جاگر و اسلش استفاده می کنند. این شلوارهای اسپرت به دلیل راحتی و تنوعی که دارند می توان آن ها را در موقعیت های مختلفی استفاده کرد با اینکه شلوارهای اسلش و جاگر رسمی نیستند اما گاهی افرادی هستند که با استایل ها متنوع و جدید که می زنند می توان از این شلوارها در محیط های رسمی و مهمانی ها استفاده کرد. شلوار های جاگر و اسلش شباهت های زیادی با هم دارند که اغلب افراد این دو مدل شلوار را با هم اشتباه می گیرند اما مواردی هم وجود دارد که این شلوار ها را از هم متمایز می کند. درادامه به تفاوت های شلوارهای اسلش و شلوارهای جاگر می پردازیم.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

شلوارهای جاگر و ویژگی های آن

به این شلوار ها در زبان انگلیسی  jogger pants  می گویند که به معنی ورزش و دویدن است. شلوارهای جاگر یک مدل از شلوارهای اسپرت و آزاد هستند که در قسمت کمر حالت کشی دارند و در طراحی مچ های شلوار گت دار هستند. شلوارهای جاگر را اغلب با پارچه های جین نازک، لینن، کتان و ابریشم تولید می کنند به همین دلیل جنس سبک و خنکی دارند که معمولا در محیط های آفتابی و گرم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
طراحی شلوارهای جاگر به این صورت است که بخش بالایی شلوار گشاد بوده و از بالای زانو به تدریج تنگ می شود و مچ پای شلوار به دلیل گتی که دارد حالتی جذب دارد اما به طوریکه هیچ قسمت دیگری از آن فیت نیست. این شلوارها در ابتدا تنها با یک مدل مردانه وارد بازار شد اما بعد از مدتی مدل های زنانه ای از شلوارهای جاگر طراحی و تولید کردند که برای بسیاری از استایل های زنانه مخصوصا استایل های اسپرت و کژوال مناسب است.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن
از طرفی قد مدل مردانه این شلوارها بلندتر از مدل زنانه است به این صورت که در شلوارهای جاگر مردانه قسمت گت پاچه شلوار روی مچ را می پوشاند اما در مدل های زنانه قد پاچه های شلوار به گونه است که گت پایین شلوار معمولا چندسانتی بالا تر از مچ پا قرار می گیرد.
از طرفی هم شلوار های جاگر با دو مدل اسپرت و خط دار طراحی شده و وارد بازار می شوند در طراحی مدل اسپرت آن از جیب های بزرگ استفاده می کنند که ممکن است برای دوخت این جیب ها از پارچه های رنگی و متنوعی استفاده کنند در مدل خط دار از یک نوار رنگی در اطراف شلوار استفاده می شود که می توانید از فروشگاه بزرگ کوهستانی انواع این شلوار های جاگر را تهیه کنید.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

استایل های زنانه و مردانه با شلوار جاگر

 در برخی از طراحی های مدل زنانه شلوارهای جاگر این مدل را بدون کش هم تولید می کنند که می توان از این مدل در استایل های رسمی تر استفاده کرد. از طرفی مدل های مردانه این شلوارها تنوع زیادی دارند که برخی از آن ها را می توانید به همراه یک تی شرت و کت تک به همراه کفش کالج درمهمانی و یا مراسم رسمی تر استفاده کنید و یک استایل شیکی را داشته باشید همچنین می توانید این شلوار را با پیراهن و تی شرت های رنگی هم ست کنید. حتی می توان برای داشتن یک استایل ورزشی مخصوص دویدن و یا باشگاه رفتن به همراه یک کفش ورزشی مناسب ست کرد.

شلوار جاگرهای زنانه هم استایلی آزاد و راحت دارند اما طراحی آن نسبت به مدل های مردانه به صورتی است که خیلی بالا تنه گشادی ندارند به همین دلیل از این شلوارها به راحتی می توانند در استایل های رسمی همراه با شومیز و کت جلو باز کوتاه و کفش پاشنه دار و یا مهمانی ها و دورهمی های دوستانه همراه با تی شرت های مختلف استفاده کنند البته این سبک ها با شلوارهای جاگر که استایل های رسمی می زنند بیشتر مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

شلوار اسلش و ویژگی های آن

همان طور که گفتیم شلوار های جاگر را در انگلیسی با jogger pants می شناسند از طرفی شلوار های اسلش را با نام Sweat pants شناخته می شوند این کلمه در انگلیسی به معنای گرمکن است دقیقا مانند کلمه Sweat shirt که به عنوان گرمکن از آن ها استفاده می کنیم، که شلوار های Sweat pants هم همان شلوارهای گرمکن هستند که ما در فارسی به آن شلوار اسلش می گوییم.
به همین منظور شلوارهای اسلش با پارچه های ضخیم تری تولید و طراحی می شوند که معمولا این مدل شلوارها بیشتر در فصول سرد سال قابل استفاده است. همچنین مانند شلوارهای جاگر در قسمت کمر و مچ پاها دارای کش می باشند. از طرفی قسمت بالای شلوار گشاد و از ران به پایین به صورت تدریجی تنگ می شود برای تهیه این شلوارهای اسلش می توانید به مجموعه کوهستانی سربزنید زیرا تنوع زیادی از شلوارهای اسلش را دارند.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

همچنین شلوارهای اسلش به دلیل اینکه از پارچه های ضخیم تری تولید می شوند باعث می شود که ایست این شلوارهای اسلش در بدن فیت تر باشد البته همچنان آزاد و راحت هم هستند. به همین دلیل از مدل شلوارهای اسلش می توان در موقعیت های مختلف مثل مهمونی و دورهمی و مراسمات رسمی استفاده کرد البته شلوارهای اسلش هم به دلیل اینکه جز شلوارهای رسمی نیست اغلب جوانان و نوجوانان از این سبک استایل ها برای مجالس استفاده می کنند.

استایل های زنانه و مردانه با شلوار اسلش

یک استایل ایده آل و پرطرفدار با شلوار اسلش این است که یک پیراهن مردانه و کفش رسمی همراه با کت تک اسپرت یا کت چرم ست کنید این سبک می تواند یک استایل شیک و جذابی را برای موقعیت های رسمی و یا مهمانی تشکیل دهد. همچنین ترکیب این شلوار با یک تی شرت و سوییشرت به همراه یک کفش اسپرت می تواند یک سبک شیک اسپرت و خیابانی برای استایل های روزمره شما بسازد.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

 سبک شلوارهای اسلش هم برای خانم ها یک استایل شیک و جذابی را فراهم می کنند آن ها می توانند شلوار اسلش خود را به همراه یک شومیز و یا بولیزی حلقه ای با یک کت تک بالای زانو پوشیده و با کفش پاشنه دار و یک روسری کوتاه استایل خود را کامل کنند.
این سبک شلوار را برای خانم ها در مدل کمری و دکمه دار هم طراحی می کنند که برای استایل های مهمانی بسیار شیک و مناسب است از طرفی خانم ها می توانند شلوارهای اسلش را با انواع کفش هایی مثل صندل و کفش اسپرت و پاشنه دار به راحتی ست کنند. پوشیدن تی شرت و نیم تنه های اسپرت به همراه شلوار اسلش برای زمان های ورزش یکی از استایل های اسپرت کامل و جذابی را برای فراهم می کند.
این شلوارهای اسلش را می توان با انواع هودی ها و سوییشرت ها و... به همراه کلاه و کتونی یا کفش های ورزشی و همچنین نیم بوت ها ست کرد از طرفی می توان این ترکیب را با یک پافر در فصل زمستان کامل کنید که یک استایل بسیار راحت و پر طرفدار و کاربردی برای اکثر افراد هست.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

تفاوت شلوار جاگر و شلوار اسلش

در نگاه اول شاید تصور کنید شلوارهای جاگر و شلوارهای اسلش یکی هستند و فقط این دو را با اسم های مختلفی به کار می برند. اما اینطور نیست زیرا شلوارهای اسلش و شلوارهای جاگر در نحوه دوخت و نوع پارچه دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه به آن می پردازم.
بهتر است بدانید که در نحوه دوخت و نوع پارچه این دو مدل از شلوارها تفاوت هایی وجود دارد که شلوارهای جاگر و اسلش را از هم متمایز می کند. از تفاوت های بارز و اصلی شلوارهای اسلش و شلوارهای جاگر می توان به نوع پارچه آنها اشاره کرد. زیرا برای تهیه شلوارهای جاگر از پارچه های نازکتری استفاده می شود به همین دلیل است که این شلوار بیشتر در آب و هوای گرم و مرطوب و فصول گرم سال مورد توجه قرار گرفته بیشترین کاربرد را دارد.
همچنین مدل دوخت شلوارهای جاگر به صورتی است که از بالا گشاد و به تدریج کمی تنگ تر می شوند اما در کل حالت آزاد و گشادی دارند که باعث می شوند در آب و هوای گرم و مرطوب که بدن دچار تعریق می شود شلوار به پا نچسبد و از طرفی پارچه شلوار از پاها در مقابل گرما محافظت می کند.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

در حالی که دوخت شلوارهای اسلش از بالا گشاد بوده اما از قسمت زانو به بعد تنگ می شود به صورتی که در قسمت های میانی فیت پا شده و شلوار اسلش شما از این قسمت ب بعد دیگر حالت آزادی ندارد. همچنین شلوارهای اسلش به دلیل سبک دوخت و مدلی که دارند برای اینکه ایست آن موقع پوشیدن بهتر دیده شوند در تهیه آن ها از پارچه های ضخیم تر استفاده می کنند از این رو برای فصول سرد سال که آب و هوای سرد و خنک دارند یکی از گزینه های مناسبی است که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.
همچنین افرادی که فعالیت سخت زیادی دارند برای پوشش خود نیاز به یک شلوار و پوششی مقاوم دارند به همین دلیل معمولا از شلوارهای اسلش به دلیل ضخامت و مقاومتی که دارند بهره می برند.

تفاوت های شلوار جاگر و شلوار اسلش به همراه نحوه ست کردن

خرید شلوار اسلش راحتی زنانه

شلوار اسلش راحتی زنانه

خرید شلوار راحتی زنانه اسلش

 

شلوار اسلش خونگی زنانه

خرید شلوار راحتی زنانه

پیشنهاد پوشاک کوهستانی :
>> نحوه ی شستشوی لباس های نخی
>> 10 نکته ای که در انتخاب، خرید و پوشیدن لباس راحتی و خانگی باید رعایت کرد
>> نعمتی به نام شلوار راحتی، چرا پوشیدن شلوار راحتی نخ پنبه اینقدر توصیه میشه؟
>> انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن
>> چرا باید لباس نخ پنبه ای بپوشیم؟

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!