• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
ترفندهای از بین بردن پرز لباس

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

1401-05-21 آموزش

چسبیدن پرز به لباس شما می تواند یک لباس کاملاً جذاب را خراب کند. اگر لباس‌هایتان تیره باشد، بهتر است. بیاموزید که چگونه با چند راه حل ساده از شر این مشکل مبهم خلاص شوید، تا ماهیت لباس شما به همان که بوده است برگردد. با پوشاک کوهستانی همراه باشید تا چند روش برای از بین بردن پرز ها از روی لباس را برای شما بگوید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

1- استفاده از چسبندگی و سایش برای از بین بردن پرز

◘ از غلتک پرزدار(چسب دار) استفاده کنید.

می توانید آنها را در یک سوپر مارکت، خشکشویی، همچنین در فروشگاه های پارچه و فروشگاه های حیوانات خانگی پیدا کنید. لفاف را از قسمت لوله جدا کنید و آن را روی لباس بغلتانید. بر روی لباس استفاده کنید و حرکت بالا و پایین داشته باشد. همانطور که به رول کردن ادامه می دهید، متوجه خواهید شد که به غلتک پرز کمتر چسبیده شده است. هنگامی که این اتفاق افتاد، به سادگی ورق چسبناک را جدا کنید تا یک چسب تازه زیر آن ظاهر شود. به چرخاندن و برداشتن ورق ها ادامه دهید تا جایی که دیگر پرز وجود نداشته باشد. هنگامی که ورق های چسبنده شما تمام شد، می توانید یک رول جایگزین از ورق های چسبنده یا یک غلتک پرزدار جدید بخرید. همچنین می توانید یک غلتک پرزدار قابل استفاده مجدد بخرید. اینها برای برداشتن پرز به یک ماده ژل چسبنده تکیه می کنند. هنگامی که آنها کثیف می شوند، به سادگی آنها را با آب و صابون بشویید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

◘ یک غلتک پرز خانگی درست کنید.

به یک رول نوار چسب پهن(کتاب) و یک وردنه نیاز دارید. کمی نوار را باز کنید و انتهای آن را روی یکی از انتهای وردنه قرار دهید. دقت کنید که قسمت چسبنده نوار رو به شما باشد و قسمت صاف آن رو به وردنه باشد. نوار را با احتیاط دور وردنه به صورت مارپیچ بپیچید، مانند یک آب نبات، و مطمئن شوید که در هر دور موازی است. وقتی به انتهای دیگر وردنه رسیدید، نوار را جدا کنید. باید نوار خود به خود به وردنه بچسبد و جدا نباشد، اما اگر اینطور نیست، می توانید از یک تکه نوار چسب برای چسباندن آن به وردنه استفاده کنید. برای استفاده از این، به سادگی وردنه را روی لباس خود قرار دهید. آن را از دسته ها بگیرید و آن را بالا و پایین بچرخانید تا پرزها از بین بروند.

◘ مقداری نوار بسته بندی پهن را دور دست خود بچرخانید.

یک تکه نوار پهن که کمی بیشتر از دوبرابر پهنای دست شماست ببرید. دست خودتان را بسته و انگشت تان را صاف کنید. نوار را دور انگشتان خود بپیچید و لبه های نوار را روی هم قرار دهید. با انگشتان خود به آرامی ناحیه آسیب دیده را لمس کنید. وقتی چسب دیگر چسبناکی خود را از دست داد، به سادگی نوار را دور انگشتان خود بچرخانید تا قسمتی که پرز دارد، به سمت شما باشد. به لمس کردن پرز لباس با قسمت تازه نوار ادامه دهید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

◘ از نوار چسب استفاده کنید.

مقداری نوار پهن پیدا کنید و قطعه ای را که چند اینچ یا سانتی متر طول دارد برش دهید. نوار چسب را به سمت پایین روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. دقت کنید که نوار در همان جهت بافت پارچه باشد (معمولاً بالا و پایین). انگشت خود را روی نوار بمالید تا صاف شود تا چسب کامل بر روی ناحیه آسیب دیده قرار بگیرد، سپس آن را بکشید. هرچه نوار پهن تر باشد، منطقه بیشتری را پوشش خواهید داد. سعی کنید چیزی را پیدا کنید که حدود 2 اینچ (5.08 سانتی متر) عرض داشته باشد.

◘ یک ریش تراش برقی را در نظر بگیرید.

این وسیله ای است که با باتری کار می کند و می توانید برای از بین بردن پرز لباس هایتان از آن استفاده کنید. ریش تراش را روشن کرده و به آرامی روی پارچه بکشید. وقتی کارتان تمام شد، محفظه پرز را باز کنید و پرزهای تراشیده شده را داخل سطل زباله بیندازید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

◘ یک سنگ پا یا سنگ ژاکت را روی ژاکت و پشم بمالید.

مطمئن شوید که با بافت پارچه پیش می روید نه مخالف آن. همچنین، سعی کنید خیلی محکم مالش ندهید، یا بیش از حد روی یک ناحیه از لباس مالش ندهید. سنگ پا لایه بالایی پارچه را جدا می کند. اگر به همان نقطه ادامه دهید، ممکن است سوراخی ایجاد کند. از استفاده آن روی پنبه یا پشم خودداری کنید. شماهمچنین نمی خواهید از آن بر روی پارچه های ظریف یا براق مانند ابریشم یا ساتن استفاده کنید. بیشتر پرزها به سمت پایین لباس کشیده می شوند. می توانید از نوار یا غلتک پرز برای جدا کردن پرزها استفاده کنید. این کار تمیز کردن پرز های لباس شما را بسیار آسان تر می کند.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

◘ از نوار چسب برای حذف پرز لباس استفاده کنید.

مقداری نوار چسب بخرید و یک تکه به اندازه عرض دست خود ببرید. با کف دست سمت ناهموار را پیدا کنید و سمت نرم و مبهم را کنار بگذارید. نوار چسب را به سمت پایین روی لباس بمالید. اگر پرز در قسمت پایین لباس جمع شد، آن را با استفاده از نوار چسب یا غلتک پرز بردارید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

◘ برای اصلاح قرص ها از تیغ اصلاح تمیز استفاده کنید.

این به ویژه برای پرزهایی که در عمق پارچه چسبانده شده اند مؤثر است. یک تیغ اصلاح (ژیلت)  بردارید و آن را نزدیک بالای لباس قرار دهید. به آرامی تیغ را چند سانتی متر روی پارچه بکشید. آن را بردارید و پرزهای اضافی را جدا کنید. به کشیدن تیغ به سمت پایین پارچه ادامه دهید و هر چند سانتی متر آن را متوقف کنید تا پرزها از بین بروند. اگر ریش تراش برقی ندارید، یک گزینه ارزان تر، استفاده از تیغ ژیلت است. تیغ را با چنین زاویه ای نگه دارید تا سطح پارچه از بین برود و پرز آن حذف شود، اما مراقب باشید که پارچه را بریده و لباس را خراب نکنید.

◘ از یک اسفنج مرطوب یا پد تمیز برای پاک کردن پرزها استفاده کنید.

یک اسفنج یا پد شستشو را با آب خیس کنید و آن را فشار دهید تا رطوبت اضافی از بین برود. به آرامی قسمت زبر اسفنج یا پد را روی پارچه بمالید. از یک حرکت رو به پایین استفاده کنید و هر بار در بخش (ناحیه) های کوچک کار کنید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

2- استفاده از روش های دیگر برای حذف پرز

• ازیک برس پرز برای پاک کردن پرزها استفاده کنید.

آنها شبیه یک برس مو معمولی به نظر می رسند، با این تفاوت که به جای پرز، به جای آن یک پد مبهم دارند. پد شبیه قسمت نرم نوار چسب است. به سادگی برس پرز را در یک جهت روی پارچه بمالید. از بالای لباس شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. اگر وقتی به سجاف پایینی رسیدید پرز باقی ماند، می توانید با استفاده از یک غلتک پرزدار یا یک تکه نوار آن را جدا کنید.

• پرزها را با یک ورق خشک کن پاک کنید.

ورق خشک کن در مرحله اول پرز را جذب می کند.

• پرزها و موهای حیوانات خانگی را با دستکش ظرف شویی بمالید.

یک دستکش لاستیکی یا ظرف شویی مانند دستکشی که برای شستن ظروف استفاده می کنید بپوشید. دست خود را از روی پارچه به سمت پایین به سمت سجاف بکشید. پرزها و موهای حیوانات خانگی به دستکش می چسبند. همانطور که به مالش پارچه ادامه می دهید، پرزها و موهای حیوانات خانگی در یک مکان جمع می شوند. شما می توانید آنها را با استفاده از دستکش پاک کنید، یا می توانید آنها را با یک تکه نوار یا یک غلتک پرز بردارید.

• از یک نایلون یا جوراب شلواری قدیمی استفاده کنید.

دست خود را در یک جوراب نایلون یا یک جفت جوراب شلواری بچسبانید، مثل اینکه دست شما در دستکش است. اطمینان حاصل کنید که انگشتان شما با قسمت انگشت پا تماس دارند. دست خود را به آرامی روی پارچه بکشید. پرز به نایلون و جوراب شلواری می چسبد.
 

• لباس ها را دوباره بشویید، اما بدون مواد شوینده.

اگر لباس‌هایتان را از ماشین لباسشویی بیرون آوردید و دیدید روی آن‌ها پرز است، دوباره آن‌ها را داخل لباسشویی قرار دهید و دوباره بشویید. برای این شستشوی دوم از مواد شوینده استفاده نکنید. پس از اتمام شست و شو، لباس ها را بیرون بیاورید و تکان دهید تا پرزهای باقی مانده از بین برود. لباس ها را در خشک کن همانطور که معمولاً انجام می دهید خشک کنید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3- جلوگیری از ریختن پرز به لباس شما

3-1- بدانید که کدام لباس باعث ایجاد پرز بر روی لباس شما می شود و آن لباس ها را جداگانه بشویید. برخی از اقلام، مانند شنل و حوله بیشتر از سایر لباس ها در ماشین لباسشویی پرز می ریزند. هنگامی که متوجه شدید مقصر کدام لباس است، دفعه بعد که لباس‌ها را می‌شویید، آن را جداگانه بشویید. این کار از انتقال پرز به بقیه لباس های شما در شستشو جلوگیری می کند.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-2- بدانید چه اقلامی پرز را جذب می کنند و آنها را جداگانه بشویید. برخی از پارچه ها مانند پارچه مخملی و نرم بیشتر از پارچه های دیگر پرز را جذب می کنند. شاید ایده خوبی باشد که آنها را جداگانه بشویید، یا حداقل هر چیزی که از پارچه هایی که پرز را جذب می کنند، آن پارچه ها را به صورت جداگانه بشویید. اگر نمی توانید اقلام را جداگانه بشویید، سعی کنید اقلامی را که پرزها را جذب می کنند، قبل از اینکه آنها را داخل شستشو بیندازید، بچرخانید(برعکس کنید).

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-3- ¼ فنجان (60 میلی لیتر) سرکه سفید را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. سرکه به از بین بردن پرز از روی لباس کمک می کند. همچنین به جلوگیری از چسبیدن پرزهای لباس کمک می کند. سرکه همچنین به بوی بد لباس های شسته شده کمک می کند تا آنها خوش بو شوند.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-4- قبل از شستن لباس جیب ها را چک کرده و خالی کنید. اقلامی مانند دستمال کاغذی در ماشین لباسشویی و خشک کن خراب می شوند و حتی پرزهای بیشتری ایجاد می کنند. حتماً جیب‌ها را چک کنید و هر گونه اقلامی مانند تکه پارچه، دستمال یا کاغذ را بیرون بیاورید.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-5- سعی کنید قبل از شستن وسایل، پرزها را جدا کنید. اگر لباسی پرز زیادی روی آن است، سعی کنید قبل از اینکه آن را داخل لباسشویی بیندازید، پرز را با استفاده از غلتک پرز یا نوار بردارید. اگر پرز را پاک نکنید، به لباس های دیگر منتقل می شود.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-6- بعد از شستن وسایل، پرز های ریز داخل ماشین لباسشویی خود را پاک کنید. هر وقت چیزی را می‌شویید، می‌دانید که  پرزهای زیادی می‌ریزد، درب ماشین لباسشویی خود را با حوله پاک کنید. اگر این کار را انجام ندهید، پرزهای باقیمانده ممکن است در طول شستشوی بعدی به بقیه لباس‌هایتان بچسبند.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-7- اقلام را بعد از شستن، قبل از اینکه داخل خشک کن بگذارید تکان دهید. هر لباس را بردارید و قبل از اینکه در خشک کن بیندازید، آن ها را به خوبی تکان دهید. این کار به از بین بردن پرزهایی که ممکن است روی پارچه در لباسشویی افتاده باشد کمک می کند.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-8- به یاد داشته باشید که از ورق های خشک کن در خشک کن استفاده کنید. برای بار کوچک فقط به نصف ورق و برای بار معمولی به یک ورق با اندازه کامل نیاز خواهید داشت. ورق خشک کن به کاهش استاتیک کمک می کند، که در وهله اول باعث چسبیدن پرز به لباس می شود.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-9- پس از هر چرخه، پرز گیر را در خشک کن خود تمیز کنید. وقتی خشک کن خود را باز می کنید، باید یک سینی داخل در یا فقط داخل دستگاه باشد. اگر می‌توانید امتحان کنید، این کار را انجام دهید و پرز را در سطل زباله بکشید. اگر نمی توانید سینی را بیرون بیاورید، با انگشتان خود پرز را بردارید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است دفعه بعد که آنها را خشک می کنید، آن پرز به لباس های دیگر شما برسد.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

3-10- در عوض سعی کنید که با هوای آزاد لباس های تان را خشک کنید. خشک کن ها پرزهای زیادی می گیرند و اگر تمیز نباشند می توانند پرزها را به لباس شما منتقل کنند. لباس هایی که با هوای آزاد خشک می شوند پرز لباس شما را کاهش می دهد. همچنین ممکن است به از بین بردن هر گونه پرز کمک کند. شما می توانید لباس های خود را روی یک نخ که برای پهن کردن لباس های شماست یا چوب رختی لباس خشک کنید. نور خورشید و هوای تازه به از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده بو بد کمک می‌کند و به لباس‌های شما بوی خوش و تازگی می‌دهد.

ترفندهای از بین بردن پرز لباس

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!