• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
دامن مینی ژوپ چیست؟

دامن مینی ژوپ چیست؟

دامن یکی از لباس‌هایی است که تاثیر بسیار زیادی در استایل خانم‌‌ها دارد. انواع و اقسام دامن در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلف مانند دامن مینی ژوپ، دامن پیلی، دامن ماکسی، دامن فون، دامن کلوش و… در بازار موجود است. جنس پارچه هایی که برای دامن‌‌ها استفاده‌‌ می‌شود نیز بسیار زیاد است. امروز با هم در مورد اینکه مینی ژوپ یعنی چه و انواع آن صحبت خواهیم کرد. با مجله پوشاک کوهستانی همراه باشید.

مینی ژوپ چیست؟

مینی ژوپ minijupe یک واژه فرانسوی به معنی پیراهن یا دامن کوتاه با قد تا بالای زانو است که در جایی در وسط ران می باشد. این نوع لباس ابتدا نوعی پوشش برای آقایان و پوشش خاصی در میادین ورزشی برای خانم ها بود که امروزه در طرح و رنگ های متنوع تهیه و تولید می شود. طول آن از 11 اینچ تا 17 اینچ متغیر است. طول دامن مینی ژوپ دخترانه نمی تواند ثابت باشد، چرا که طول مناسب دامن به قد شخصی که آن را می پوشد بستگی دارد. برای خانم های کوتاه قد یک دامن کوتاه 17 اینچی یک دامن معمولی است. در واقع یک قانون برای این دامن ها وجود دارد که دامن باید 3-4 اینچ بالای زانو باشد. دامن کوتاه یا همان مینی ژوپ زنانه باعث افزایش محبوبیت جوراب شلواری و جوراب ساق بلند شدند، زیرا پوشش بیشتری برای پوست در معرض دید را ارائه دادند.

دامن مینی ژوپ چیست؟

خرید شلوارک راحتی زنانه از پوشاک کوهستانی

تاریخچه دامن مینی ژوپ

مخترع این سبک لباس مشخص نیست، این لباس در اواخر دهه 1950 ظاهر شد و در دهه 1960 توسط طراح مد بریتانیایی، مری کوانت و طراح مد فرانسوی آندره کورژ، عرضه شد. مری کوانت، طراح بریتانیایی، تصمیم گرفت از خانه های مد پاریس دور شود و شروع به فروش دامن های کوتاه کرد. دامن به نام ماشین او  مینی نامگذاری شد. تقریباً در همان زمان، آندره کورژ نیز با موفقیت دامن های کوتاه را در صحنه مد پاریس به نمایش گذاشت.
پیراهن یا دامن مینی از استقلال و روحیه رهایی و آزادی زنان جوان آن زمان خبر می داد که به نیروی کار می پیوستند، درآمد داشتند و مستقل بودند. فرد گرایی و آزادی بیان و رشد فمینیسم به عنوان یک جنبش همگی این ها نیز باعث محبوبیت دامن های کوتاه شدند. دامن مینی یا همان دامن کوتاه از آن زمان تا به حال بالا و پایین های زیادی را به خود دیده است.
بعد از این دوران، پیراهن یا دامن کوتاه به مد اصلی تبدیل شد. این سبک لباس در دهه 1960 به نماد فرهنگ لندن تبدیل شد و به سرعت به قاره آمریکا رسید، جایی که این روند به سرعت گسترش یافت. دامن های مینی ژوپ با چکمه‌ های بلند ست می‌ شد، ظاهری که فقط با دامن کوتاه امکان‌ پذیر بود، زیرا دامن‌ های بلندتر یا شلوار، چکمه‌ ها را می پوشاند. این نوع دامن ها از جنس های مختلفی تهیه می شوند، اگر چه زمانی که مواد تشکیل دهنده آن ها مواد مصنوعی با کشسانی بالا مانند نایلون و اسپندکس باشد  محبوب هستند، اما این دامن ها را می توان در تنوع بسیاری همچون جین، بافتنی، توری و هر پارچه دیگری که سازنده تصور کند نیز، مشاهده کرد.
مد مینی ژوپ در اواخر دهه 1970 دوباره بازگشت. دامن کوتاه در کت و شلوار تجاری زنان ادغام شد که نمادی از هوشمندی و قدرت بود و مجلات مد آن را به عنوان یکی از پایه‌ های اصلی انتخاب کردند مدت های طولانی، تا به امروز، دامن مینی در اشکال و انواع مختلفی در صحنه مد ثابت بوده است.

دامن مینی ژوپ چیست؟

انواع دامن مینی ژوپ

• دامن مینی بانداژ

این دامن کوتاه و تنگ با پارچه ای کشدار با چندین بند ضربدری در امتداد بدن است. برخی از آنها دارای زیپ، سگک، چشمک هستند.

• دامن مینی میکرو یا دامن پلمه

Micro mini کوتاه ترین دامن کوتاه با طول کمتر از 10 اینچ است. دامن Pelmet نام دیگری برای آن است.

• دامن کوتاه جین

دامن های کوتاه جین همیشه مورد علاقه بوده اند زیرا می تواند یک دامن ساخته شده از پارچه جین یا یک شلوار جین باشد که به دامن کوتاه تبدیل شده است.

• دامن مینی خط A

یک دامن کوتاه خطی می تواند کمی گشاد باشد یا یک دامن دایره ای با گشاد کامل.

• دامن مینی چرم

• دامن مینی چین دار

دامن مینی ژوپ چیست؟

دامن مینی ژوپ را چگونه ست کنیم؟

برای تولید دامن های مینی از انواع پارچه‌ها از جمله جین و نخی استفاده می شود. طول دامن مینی بسیار کـوتاه بوده و برای اسـتایل کـژوال و غیر رسـمی مناسب است. این دامـن را به خـوبی با لباسـهای دیگر، از یک تیشرت سـاده گرفته تا سویشـرت می توان ترکیب کرد، تیپ مینی ژوپ برای افـرادی که انـدام مناسبی دارند توصـیه می شود.
نکته مهـمی که باید در نظر داشته باشید این است که استایل خود را با کدام کـفش تکمیل کنید؟؟ خـبر خوب این که تـعداد زیـادی از کفش ها، برای سـت کردن با دامن مینی مناسب هستند. نیم بوت, بوت‌های ساق بلند, صندل تخت بندی و اسنیکر (کتانی) گزینه‌های مناسبی هستند.
فرقی ندارد شما اندام چاق یا لاغری داشته باشید. دامن کوتاه را با هر فرم و اندامی‌‌ می‌توان ست کرد. اگر لاغر هستید از مدل چاک دار آن استفاده کنید تا پاهایتان نمای زیباتری داشته باشد. این دامن ها با انواع بلوز، تی شرت، تونیک، شومیز و ژاکت ست‌‌ می‌شود البته به این شرط که از لحاظ رنگ و جنس با هم همخوانی داشته باشند. شما‌‌ می‌توانید همه یا قسمتی از لباس خود را درون کمر این دامن‌ها قرار دهید و از پوشش خود لذت ببرید. در کل پوشش‌های متفاوتی را‌‌ می‌توانید با دامن کوتاه ایجاد کنید. به طور مثال اگر همراه دامن مینی از یک کمربند پهن استفاده کنید نگاه‌های بیشتری را به سمت کمر باریک خود جلب‌‌ می‌کنید. دامن کوتاه هم با کفش‌های ورزشی هم پاشنه بلند ست می‌شود.
دامن های مینی ژوپ را می توانید با انواع نیم تنه های آستین دار و بدون آستین ست کنید، این سبک ست های لباس مجلسی برای دختران نوجوان و جوان مناسب تر است.

دامن مینی ژوپ چیست؟

نتیجه گیری:

در ست کردن لباس مجلسی با دامن کوتاه بهتر است برای شومیز، تاپ یا نیم تنه یک انتخاب هوشمندانه با توجه به مراسمی که به آن دعوت شده اید داشته باشید. با دامن مینی ژوپ یا کوتاه می توانید استایل رسمی، استایل فانتزی و استایل کلاسیک یا مجلسی بزنید. فروشگاه اینترنتی لباس زنانه کوهستانی با چندین سال سابقه در زمینه پوشاک می تواند به شما در نحوه ست کردن و خرید انواع لباس کمک کند.  برای خرید انواع لباس زنانه از پوشاک کوهستانی کلیک کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!