• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
آنچه که باید درباره ی شومیز، بلوز، تونیک بدانید + جدول مقایسه

آنچه که باید درباره ی شومیز، بلوز، تونیک بدانید + جدول مقایسه

1401-04-16 آموزش

دانستن تفاوت و شباهت های بین شومیز، تونیک، بلوز، پیراهن و سارافون خیلی مهمه، چون لباس پوشیدن اهمیت ویژه ای دارد. طرز لباس پوشیدن منعکس کننده فرهنگ، شخصیت و سلیقه ی هر فردی است. لباس افراد علاوه بر اینکه در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از بدن محافظت می کند، در ظاهر شخص نیز تاثیر می گذارد. در این مقاله پوشاک کوهستانی به شما کمک می کند تا تفاوت ها وشباهت های بین شومیز، تونیک، بلوز و پیراهن را بدانید و  در خرید آن ها دچار مشکل نشوید. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

درباره تفاوت ها و شباهت های بین شومیز، تونیک، بلوز و پیراهن و سارافون

شومیز، بلوز، تونیک و پیراهن و سارافون از انواع پوشاک زنانه به شمار می روند که در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع در بازار موجود هستند و می توان در موقعیت های مختلف از آن ها استفاده کرد و استایل شیک و جذابی ایجاد کرد. تفاوت بین شومیز، تونیک، بلوز و پیراهن بسیار زیاد است ولی متاسفانه بیشتر مردم از این بی خبر هستند و همه این لباس ها را یکی می دانند، درست است که همه این محصولات بالا تنه را می پوشانند ولی با هم بسیار تفاوت دارند. اما آیا می دانید دقیقا به چه مدل هایی شومیز زنانه می گویند؟ و یا می دانید بلوز و تونیک چه تفاوتی با هم دارند؟ برای اینکه به فرق بین شومیز، بلوز، تونیک و پیراهن پی ببریم، باید در ابتدا از ویژگی های هر کدام از آنها اطلاع داشته باشیم. این موارد در خرید اینترنتی هم برای شما مفید خواهند بود. پس با خواندن ادامه مطلب همراه ما باشید.

  شومیز بلوز تونیک پیراهن سارافون
استفاده رسمی یا غیر رسمی رسمی رسمی هر دو رسمی غیررسمی
استفاده از دکمه دارد ندارد ندارد ندارد ندارد
جنس انواع پارچه های لطیف
مانند حریر،نخ پنبه،لینن
فاستونی، نخی، کرپ نخی، کرپ، ویسکوز، پشمی ترکیبی از دانتل های گیپور، لمه، کرپ و... همه جنس پارچه
قد لباس متعادل، معمولا تا زیر باسن تا بالای باسن تا خط باسن یا بالای زانو در سایز از گردن تا زانو
قد آستین کوتاه و بلند کوتاه و بلند کوتاه و بلند کوتاه و بلند بدون آستین
رنگبندی همه رنگ ها همه رنگ ها همه رنگ ها مشکی رسمی تر-همه رنگ ها همه رنگ ها

شومیز چیست؟

در زمان های قدیم شومیز در واقع یک پیراهن ساده بود که هم زنان و هم مردان زیر لباس اصلیشان می پوشیدند تا لکه های عرق روی لباس اصلی نماند. ورود شومیز به صنعت مد مربوط به دهه 1780 در فرانسه است که در روزهای ابتدایی تنوع آن بسیار کم بود و بیشتر برای اسب سواری کاربرد داشت اما به دلیل استقبال زیادی که از این نوع لباس زنانه شد، در صنعت مد تغییرات چشمگیری از نوع دوخت گرفته تا جنس پارچه و طراحی لباس ایجاد شد. شومیز ها از جنس بسیار لطیفی تولید می شوند که هم می تواند آستین دار و هم بدون آستین باشند و بلندی قد آن  متعادل می باشد. شومیز را معمولا زیر مانتو، در مجالس و مهمانی ها در رنگبندی های مختلف استفاده می کنند. معمولاجنس شومیز از پارچه حریر، نخ پنبه، پوپلین، پارچه جین نازک و لینن و در طرح های ساده، گل دار، یقه دکلته، باز، خشتی و... در بازار موجود است.

آنچه که باید درباره ی شومیز، بلوز، تونیک بدانید

یکی دیگر از مدل های شومیز که امروزه طرفداران زیادی دارد، شومیز اسپرت است، که معمولا آستین های آن گشاد، به صورت آزاد و با درزهای باز دوخته می شود که می توان آن ها را با شلوارهای جذب و فاق بلند و کفش های تخت و عروسکی به خوبی ست کرد. شومیزها به دلیل این که بسیار طرفدار دارند در انواع مختلف تولید می شوند که حتی می توان آن ها را زیر مانتوهای جلو باز و سارافون نیز پوشید.

آنچه که باید درباره ی شومیز، بلوز، تونیک بدانید

بلوز چیست؟

تفاوت بلوز از زمان های قدیم تا امروز در این است که در زمان های قدیم بلوز را فقط دهقانان، کارگران و هنرمندان به تن می کردند ولی اکنون بلوز یکی از لباس های بالا تنه بسیار محبوب بین خانم ها و دختران در سراسر دنیا می باشد. بلوز یک واژه فرانسوی است که معمولا گشاد بوده و بر خلاف تونیک تا بالای باسن می باشد و داخل شلوار نمی رود. بلوز ها حتما باید جلو بسته باشند، شاید بتوانیم بلوز را نوعی تیشرت رسمی تصور کنیم. بلوز نخی زنانه در فصل تابستان طرفداران بسیاری دارد. در انتخاب بلوز زنانه به فرم یقه بلوز و همچنین جنس آن بسیار توجه کنید. بلوزها انواع مختلفی دارند مثل یقه دار، بی یقه و آستین بلند و آستین کوتاه.

آنچه که باید درباره ی شومیز، بلوز، تونیک بدانید

تونیک چیست؟

جالب است بدانید که تونیک را قبلا آقایان به تن می کردند، ولی اکنون با طرح هایی که تفاوت زیادی با طرح های قدیمی دارد تونیک یک آیتم لباس زنانه بالا تنه بسیار جذاب و محبوب است. تونیک، به نوعی بلوز یا تی شرت گفته می شود که اغلب قد آن تا خط باسن یا بالای زانو است.  آستین، جنس و سایز تونیک براساس برند های مختلف می تواند کوتاه، بلند، تنگ، گشاد، کمردار و از جنس نخ، کرپ، ویسکوز، پشمی و... باشد. امروزه بسیاری از زنان تونیک ها را به عنوان جزء اصلی کمد لباسشان درنظر می گیرند. با توجه به تنوع بالا و انطباق با انواع لباس ها، می توان تونیک را به عنوان لباس های رسمی یا غیررسمی و راحتی مورد استفاده قرار داد. استفاده از تونیک به طور گسترده از دهه 1980 آغاز شد تا امروز مورد توجه طراحان مد و تولیدکنندگان لباس قرار گرفته است. تونیک ها معمولا گشاد و راحت هستند، ولی می توان آن ها را با توجه به پوشش پایین تنه مانند دامن، لگ، جوراب شلواری یا شلوار مهمانی های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد. برای اینکه بتوانید یک استایل مناسب داشته باشید، علاوه بر اینکه هنگام خرید باید جنس پارچه، نوع دوخت و طراحی تونیک را در نظر بگیرید، بسیار مهم است که سایز مناسبی انتخاب کنید تا متناسب اندام شما باشد و تاثیر مثبت و چشم گیری در ظاهرتان داشته باشد. اگر اندام پری دارید، برای  راحتی خودتان می توانید از تونیک با جنس پارچه های لخت مثل ریون و با قد سر زانو انتخاب کنید.

سارافون چیست؟

آنچه که باید درباره ی شومیز، بلوز، تونیک بدانید

سارافون که سارافان نیز خوانده می شود ریشه روسیه ای دارد و از این کشور به سراسر دنیا منتقل شده است. طراحی این لباس در گذر زمان تغییرات زیادی داشته است اوایل این لباس از گردن تا پا را می پوشاند، ولی اکنون بسیار با طرح اولیه تفاوت دارد. سارافون می تواند آستین بلند یا کوتاه باشد، ولی آستین کوتاه این لباس کاربردی تر است زیرا سارافون را به علت گشادی و راحتی بر روی تیشرت یا بلوز می پوشند. سارافون ها دو تیکه و یک تیکه هستند. سارافون های دو تیکه در ناحیه کمر یک دوخت ساده دارند ولی اگر قد شما کوتاه است ما توصیه می کنیم که سارافون یک تیکه استفاده نمایید.

پیراهن چیست؟

آنچه که باید درباره ی شومیز، بلوز، تونیک بدانید

پیراهن زنانه را می توان قدیمی ترین و پرکاربردترین پوشاک زنانه نامید که معمولا از اتصال و ترکیب دامن و بالاتنه دوخته شده است. پیراهن های زنانه با دامن بلند ماکسی یا دامن کوتاه میکرو و پیراهن های مجلسی که قسمت گردن و سینه آن باز است را دکلته می گویند. اما به دلیل تنوع بالایی که پیراهن ها دارند، به این مدل ها محدود نمی شوند و طراحان مد، پیراهن زنانه را با شلوار ترکیب و به عنوان ( پیراهن سرهمی ) وارد دنیای پوشاک کرده اند. موقعیت های استفاده از پیراهن های زنانه مختلف با توجه به جنس پارچه آن ها مشخص می شود. معمولا پارچه های درجه یک با ترکیبی از دانتل های گیپور به ویژه در بالا تنه انتخاب مناسبی برای مراسم های نامزدی، عقد و جشن های خاص است. همچنین پیراهن های زنانه از جنس لمه و قد کوتاه، یک انتخاب شیک برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه است.

فرق شومیز با بلوز و تونیک چیست؟

همانطور که گفتیم لباس پوشیدن درظاهر شخص بسیار تاثیر می گذارد. بیشتر مردم در دیدار اول شخصیت افراد را براساس مدل لباس پوشیدن آنها تحلیل می کنند. زنان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در موقعیت های مختلف باید لباس خود را با توجه به نوع مراسم درست انتخاب کنند. به عنوان مثال، انتخاب و پوشیدن تونیک و شومیز یا بلوز براساس طراحی و جنس پارچه در هر موقعیتی متفاوت است؛ بنابراین باید از کاربردهای آن و تفاوت تونیک و شومیز اطلاع داشته باشید. بارزترین فرق بین تونیک و شومیز و بلوز در قد آنهاست. تونیک معمولا ظاهر بلندتری از شومیز دارد و روی ران پا قرار می گیرد. همینطور مدل آن ساده تر از شومیز است. هر چند مدل مجلسی آن نیز وجود دارد. بلوز برخلاف تونیک تا بالای باسن می باشد و معمولا گشاد است.

فرق پیراهن و شومیز

طبق تعریف هایی که از پیراهن زنانه وشومیز داشتیم یکی از مهمترین فرق بین آن ها در جنس به کار رفته در پارچه شان می باشد. شومیز ها معمولا از جنس بسیار لطیفی تولید می شوند مانند پارچه های حریر، نخ پنبه، پوپلین، پارچه جین کاغذی و لینن که برای فصل تابستان و بهار مناسب می باشند و می توان آن ها را زیر مانتو و در مجالس و مهمانی ها پوشید و اما پیراهن زنانه را با پارچه های درجه یک از دانتل های گیپور، لمه و... که مناسب برای مراسم های نامزدی، عقد و جشن های خاص است تولید می کنند.

فرق تونیک و سارافون

همانطور که در بالا از ویژگی های تونیک و سارافون گفتیم تفاوت آن ها در قد لباس و آستین می باشد. تونیک ها نوعی تیشرت یا بلوز هستند که اغلب قد آن تا خط باسن و یا بالای زانو و معمولا آستین بلندی دارند ولی سارافون ها، پیراهن زنانه یا دخترانه بدون آستین هستند که از گردن تا زانو را کاملا می پوشاندند.

جمع بندی

در این مقاله از ویژگی های شومیز، تونیک، پیراهن، بلوز و سارافون و تفاوت های آن ها که در قد و جنس پارچه بود صحبت کردیم تا بتوانید در خرید و انتخاب لباس مناسب خود از آن استفاده کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب گفته شده در آن برای شما مفید، کاربردی و سودمند بوده باشد.

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!