• ۰۹۱۱۵۲۵۱۷۱۴
انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن

درباره تی شرت ها

یکی از پرکاربرتربن لباس ها تیشرت ها هستند که به دلیل سبکی و خنک بودن در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تی شرت ها جز لباس هایی هستند که جنسیت و سن سال برای استفاده از آن دخیل نیست و همه افراد از کودک و نوجوان تا افراد سن و سال دار به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. تی شرت ساده و طرح دار را می توان هم در خانه  به عنوان لباس خونگی پوشید و هم با دامن و یا شلوار ست کرده که برای دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب است تیشرت ها یک مدل اسپرت از لباس ها هستند به همین دلیل می توان از آن هنگام ورزش به عنوان لباس ورزشی استفاده کرد. تنوع و رنگبندی در تی شرت ها زیاد است و افراد با هر سلیقه ای می توانند تیشرت مورد علاقه خود را داشته باشند. از طرفی تی شرت ها به دلیل کارایی فراوانی که دارند برای بوتیک های لباس فروشی ها بسیار به صرفه هستند زیرا به راحتی و به سرعت فروش می روند و متقاضیان زیادی دارند. خانم ها در ایران از طرفداران تی شرت هستند زیرا معمولا استایل مورد علاقه آنها تی شرت و شلوار است و از طرفی از تی شرت ها به دلیل راحتی و سبکی می توانند برای زیر مانتو های خود استفاده کنند.
 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 12

 تی شرت چیست؟

تی شرت به لباس های ساده و سبک و راحتی ای گفته ای می شود که معمولا در لحظه اول تابستان و هوای گرم آن تداعی می شود.  قد تیشرت ها معمولا بین 60 تا 67 سانت است. برای تی شرت ها معمولا از پارچه های کشی و سبک و ارزان استفاده می کنند که به راحتی قابل تمیز شدن باشند و یا از جنس پارچه کش بافت و ژرسه می باشند که از پارچه پشمی نرم تر اند و با ماشین های بافتنی تولید می شوند البته امروزه مراحل تولید تی شرت ها به صورت کاملا اتوماتیک است  این تولیدات دارای چندین دستگاه است از جمله این تجهیزات دستگاه برش پارچه، با لیزر و یا واتر جت است.  تی شرت ها از لحاظ ظاهر معمولا یقه گرد هستند و  کمی آستین دارند و از این رو به دلیل حالت فرم لباس شبیه به کلمه حرف انگلیسی تی (T) به این سبک  لباس ها تی شرت گفته می شود. به تدریج بعد از مدتی تی شرت ها در قسمت یقه تغییر کردند و مدل هایی با یقه هفت تولید شد به دلیل شباهت یقه به v انگلیسی  و عدد 7 فارسی به این مدل یقه ها یقه هفت می گوییم. راه های مختلفی برای تهیه تی شرت وجود دارد بنابراین برای تهیه تی شرت می توانید هم حضوری به مغازه رفته و یا خرید اننترنتی داشته باشید.             

تاریخچه تی شرت ها

تی شرت های امروزی طراحی شده از یک مدل لباسی است که در زمان قدیم و حدود قرن نوزدهم از آن استفاده می کردند که البته تا به امروز تغییرات فراوانی داشته است.  در آن زمان لباس هایی داشتند که به صورت یکسره طراحی شده بود در ابتدا این لباس ها را به دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تقسیم کردند به طوری که بخش بالاتنه بلند بود و تا زیر خط کمربند می رسید. این لباس های بالا تنه را گاهی با دکمه و گاهی بدون دکمه درست می کردند. در اواخر قرن نوزدهم این لباس ها بسیار مورد توجه معدنچیان و کشتی گیران قرار گرفت زیرا برای محیط های گرم پوشش مناسبی بود.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 2

 در حال حاضر تی شرت های زنانه در تمام دنیا جزو پر مصرف ترین لباس ها هستند. با اینکه تاریخچه این تی شرت ها نشان می دهد که خیلی  لباس های قدیمی نیستند اما در همین زمان به محبوبیتی بین افراد رسیده است که انگار سالیان سال است که از آن به عنوان اصلی ترین لباس های خود استفاده می کنند. از این پوشش به عنوان یک لباس گشاد و بدون دکمه در سال های1898 تا 1913 در جنگ اسپانیا برای اولین بار رونمایی و استفاده شد. در همان زمانن نیروی دریایی ایالت متحده اسپانیا از این لباس ها به عنوان زیر پوش رونمایی کرد که یک عرق گیر پنبه ای برای افراد محسوب می شد که آستین کوتاهی داشته و یقه آن گرد است و به راحتی می توانستند در زیر فرم های خود این لباس ها را بپوشند.

این مورد بسیار مورد توجه تفنگداران و ملوانان قرار گرفت زیرا در زمانی که در زیر دریایی های اولیه و در آب های گرمسیری کار می کردند فرم خود را در می آوردند و با همان لباس زیر بودند تا لباس زیر کثیف شود و فرم آن ها سالم و تمیز بماند. علاوه بر آن برای بسیاری از کارگران صنایع مختلف و بخصوص کشاورزان مورد توجه قرار گرفت و بعد از آن بسیار مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفت در دهه 1940 تی شرت مورد استفاده  پسران جوان قرار گرفت و تیپ استایل آن ها با استفاده از تی شرت بسیار رسمی و متفاوت و بهتر از قبل شد.

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 1

کم کم بعد از جنگ ها سربازان قدیمی از تی شرت های خود در خانه استفاده می کردند زیرا بسیار راجت و سبک هستند در این بین مارلون براندو و جیمز دین انقلاب بزرگی در صنعت تی شرت ها ایجاد کردند و با استفاده  آن ها از این تی شرت های ساده در فیلم های خود باعث این انقلاب بزرگ شدند زیرا لباسی که طبقه کارگر از آن استفاده می کرد از آن پس مورد توجه طبقه متوسط هم قرار گرفت. در دهه 1960 نقاشی و طرح های گرافیکی روی پارچه پیشرفت کرد و همین امر باعث تولید تی شرت هایی با چاپ های مختلف شد از جمله نام گروها و یا شعارهای ورزشی و سیاسی و .. .

مراحل تولید تیشرت ها چگونه است؟

تیشرت ها توسط دستگاه های پیشرفته و اتوماتیکی تولید می شوند که عبارتند از دستگاه برش پارچه با لیزر و دستگاه واتر جت.

تفاوت تی شرت و پولو شرت زنانه و دخترانه

ممکن است شما هم موقع خرید کلمه پولو شرت را شنیده باشید و تفاوت آن را با تی شرت ندانید در ابتدا باید گفت پولو شرت در ظاهر شبیه به تی شرت ها هستند اما تفاوت هایی دارد که این لباس را کمی رسمی تر نشان می دهد. پولو شرت به لباس هایی گفته می شود  که یقه آن برگردان است و پایین یقه آن دکمه دارد و از طرفی در قسمت لبه های انتهایی آستین آن کش باف دارد در صورتی که تی شرت ها یقه گرد و بدون دکمه و یقه برگردان و بدون کش باف لبه آستین ها هستند. از پولو شرت ها در ورزش هایی مثل چوگان و تنیس اسنفاده می شود از طرفی به پولو شرت ها لباس گلف هم گفته می شود جنس پولوشرت ها از الیاف مصنوعی و نخ های بافتنی و یا ابریشم است و آستین پولو شرت ها از تی شرت ها کمی بلند تر است.     

انواع تیشرت زنانه

تی شرت ها لباس های ساده و پر کاربردی هستند که در نگاه اول شبیه به هم اند اما تفاوت های اندکی دارند که آن ها را از هم متمایز می کند و هرکس بنا به سلیقه و استایل خود می تواند هرکدام از مدل ها ی آن را که دوست داشت انتخاب کند.

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 3

◘ تی شرت های یقه گرد

یکی از متداول ترین مدل تی شرت ها مدل های یقه گرد آن است که در ابتدا ارتش آمریکا از این مدل استفاده کرد و آن را رواج داد زیرا تی شرت های یقه گرد و آستین کوتاه بسیار خنک و راحت هستند و استقبال زیادی از این مدل می شود و از لباس هایی است که بسیار کاربردی اند و به راحتی می توان با شلوار جین و یا دامن آن را ست کرد و یا به هنگام ورزش کردن و همچنین به طور معمول در خانه استفاده کرد. بحث بعدی درباره تی شرت های یقه گرد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است که به راحتی می توانید چندین تی شرت را خریداری کرده ودر کمد خود داشته باشید و در مواقع لازم از آن ها استفاده کنید. مثلا تی شرت های سفید از نمونه های پر کاربرد است که ممکن در بسیاری از مواقع به تمیل شدن استایل شما کمک کند. یا به تنهایی از آن استفاده کرد.

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 16

◘ تی شرت های یقه هفت

مدل دیگری از تی شرت ها هستند که به آن ها تی شرت های یقه هفتی می گویند زیرا مدل یقه این تی شرت ها شبیه به عدد هفت فارسی است. این مدل هم امروزه بسیار رایج است و ممکن است زیاد دیده باشید ولی خیلی مورد پسند شما نباشد که البته انتخاب هر مدل آن سلیقه ای است اما این مدل از تی شرت ها برای افرادی که بالا تنه بزرگی دارند بسیار مناسب است زیرا هرچه یقه هفت آن بیشتر باشد صورت و بدن فرد مقابل را کوچکتر و لاغر تر نشان می دهد پس اگر بالا تنه صاف و بدون برجستگی دارید تی شرت یقه هفت مناسب شما نیست. از طرفی این لباس بسیار مناسب افراد کوتاه قد است زیرا هنگام پوشیدن تی شرت های یقه 7 بخش زیادی از گردن بیرون می ماند و همین امر سبب می شود تا قد شما را بلندتر نشان دهد.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 14

 

◘ تی شرت یقه اسکوپی

یک مدل دیگر از انواع تی شرت ها مدل یقه اسکوپی است. این مدل در زیرمجموعه تی شرت های یقه گرد قرار دارد و تفاوت اصلی آن ها با یقه گرد ها این است که تی شرت های یقه اسکوپی در قسمت جلوی یقه نسبتا باز تر هستند از این رو موردتوجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته است. از طرفی این مدل از تی شرت ها برای افرادی که می خواهند از گردنبند خاصی استفاده کنند که زیر لباس آنها گم نشود می توانند از این تی شرت ها ی مردانه استفاده کنند تا گردنبند آن ها در معرض دید باشد.

◘ تی شرت یقه Y

احتمالا این مدل تی شرت های مردانه ای که  زیر یقه آنها از چند دکمه استفاده شده است را دیده اید به این مدل تی شرت های یقه Y گفته می شود که ترکیبی از تی شرت یقه گرد و یقه هفتی است. یکی از مدل های جدید و کاربردی تی شرت هاست که می توان در محیط های کمی رسمی تر بجای تی شرت های یقه گرد ازش استفاده کرد. تی شرت های یقه Y معمولا مورد استتفاده آقایان است.                                                      

◘ تی شرت راگلان

یکی دیگر از انواع تی شرت هایی که وجود دارد مدل راگلان است این مدل ایده گرفته از لباس بازیکنان ورزش بیس بال است جنس این تی شرت ها مثل بقیه مدل هاست اما تنها تفاوت آن در رنگ آستین ها با بدنه این لباس هاست.                                                     

◘ تی شرت یقه رینگر

این مدل هم جز زیر مجموعه تی شرت های یقه گرد است اما تفاوتی که دارد در رنگ بندی قسمت سر آستین و یقه است. به این صورت که در قسمت یقه و سر آستین ها یک رنگ است و این قسمت ها با بدنه لباس و خود آستین ها متفاوت است.

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 17

◘ تی شرت بدون استین یا رکابی

یک مورد دیگر از انواع تی شرت ها مدل بی آستین و یا رکابی است که در زبان انگلیسی به آن TankTop می گویند معمولا از این مدل رکابی ها که آستین ندارند برای زیر پیراهن های مردانه استفاده می کنند از طرفی رکابی ها بسیار مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است زیرا به دلیل نداشتن آستین بسیار آزاد بوده و تحرک و فعالیت برای آن ها راحتتر است.

◘ تی شرت های بی شانه

یکی از مدل های پر طرفدار دیگر از تی شرت ها مدل بی شانه است این مدل بیشتر مورد استفاده برای خانم هاست. این تی شرت ها یقه ندارند و از بالای قفسه سینه  تا دور بازو را به صورت افقی در بر می گیرد. این یک تی شرت دخترانه شیک است اغلب از این مدل لباس ها برای روز های گرم تابستان استفاده می کنند همچنین برای مهمونی و دور همی ها می توانند این مدل را با یک شلوار جین و یا دامن کوتاه ست کنند.

◘ تی شرت های یوک

یک مدل دیگر از انواع تی شرت ها مدل یوک است از ترکیب تی شرت های بی شانه و رکابی است که این مدل یکی از انواع تی شرت های دخترانه شیک است. تی شرت های یوک به این صورت هستند که برخلاف مدل بی شانه یقه دارند و یقه آن مثل مدل های رکابی است از طرفی در قسمتی بازو ها یک مثل تی شرت های بی شانه است.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 13

◘ تی شرت های یقه اسکی

از لباس مدل های مناسب برای فصل سرما است زیرا آستین بلند و یقه دارد که یقه آن تا زیر گلو کشیده می شود دراین صورت از  گلوی شما در برار سرما محافظت می کند. جنس تی شرت ها یقه اسکی از پارچه هایی است که بدن شما را در برار سرما حفظ کند. این مدل از لباس ها در مدل های زنانه و مردانه تولید می شود.

◘ تیشرت یقه دار-یقه برگردان (Polo shirt):

در صورتی که جزو دختران و خانم هایی هستید که زیاد به مجالس رسمی و خاص می روید می توانید برای این مراسمات از تیشرت یقه دار یا همان تیشرت یقه برگردان استفاده کنید. این تیشرت ها علاوه بر رسمی بودن قابلیت استفاده با هر نوع شلوار و مانتویی را دارند.

نکاتی درباره انتخاب تی شرت زنانه

برای خرید کردن چه به صورت حضوری و یا اینترنتی باید یکسری نکات را رعایت کنید تا یک خرید راحت و رضایت مند داشته باشید چه بسا که امروزه خرید های اینترنتی تی شرت افزایش پیدا کرده و لازمه داشتن یک خرید اینترنتی ایده آل برای تی شرت ها لازم است به یکسری موارد توجه کنید:

 جنس تی شرت های زنانه

اولین نکته ای باید توجه کرد جنس تی شرت ها است تولید کنندگان تی شرت ها تمام تلاش خود را دارند تا بهترین کیفیت ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهند اما جدا از تولیدات، تی شرت های ساده و طرح داری هستند که واردتی و ترک اند. از طرفی تی شرت های ترک بهترین جنس را دارد که در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

1- تیشرت پنبه ای:

یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین موادی که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد، پنبه می باشد. از مزایای پارچه های نخی می توان به نرم، راحت و لطیف بودن، ضد حساسیت و ضد آلرژی بودن و کنترل رطوبت بدن  اشاره کرد. تیشرت پنبه ای در مدل های مختلف، تیشرت تک رو پنبه ای و تیشرت دو رو پنبه ای در بازار موجود می باشد.

2- تیشرت پلی استر پنبه:

از آن جایی که الیاف طبیعی مانند پنبه دوام پایینی دارند برای افزایش آن کمی پلی استر به آن اضافه می کنند تا علاوه بر مقاومت و دوام بالا دیرتر کهنه و فرسوده شود و بافت آن بیشتر عمر کند برای همین شما می توانید از تیشرت پلی استر پنبه استفاده کنید تا علاوه بر اینکه از کیفیت و دوام بالا پارچه برخوردار می شوید می توانید این تی شرت را با قیمتی مقرون به صرفه و ارزان تر از تی شرت پنبه ای خریداری کنید. شما با خرید تیشرت های پلی استر پنبه علاوه بر اینکه می توانید با پوشیدن آن احساس نرمی و راحتی کنید، می توانید خنک بودن آن را نیز حس کنید. هر چه میزان پلی استر پارچه بیشتر باشد.

3- تیشرت فلامنت:

برای فعالیت های ورزشی و باشگاه های ورزشی می توانید از تیشرت فلامنت استفاده کنید. از ویژگی های تی شرت فلامنت می توان به کشسانی و مقاومت بالای آن اشاره کرد و به خاطر اینکه این تی شرت ها برای ورزش طراحی شده اند آب رفت ندارند و زبری و تغییر رنگی در آن ها به وجود نمی آید.

 4- تیشرت اسپان:

تی شرت اسپان دارای ترکیبی از پلی استر و پنبه می باشد که به آن تیشرت مواد دار نیز می گویند. این تیشرت ها معمولا خنک و راحت نیستند و گروه محدودی از این تیشرت ها استقبال می کنند.

5- تیشرت جودون:

جنس تیشرت جودون از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی و پارچه تار و پودی لوزی شکل و در رنگ بندی های مختلف می باشد. گاهی از پارچه های جودون برای تهیه پلوشرت نیز استفاده می شود. تیشرت جودودن مدل های زیادی دارد که می توان به جودون پنبه، لاکرا و پلی استر آن اشاره کرد. و معمولا قیمت های تی شرت جودون با توجه به جنس الیاف های طبیعی و مصنوعی که در آن به کار رفته متفاوت می باشد.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 9

سایز بندی تی شرت های زنانه

از نکته های اصلی هنگام خرید این است که شما برای خرید یک تی شرت جدید سایز خود بدانید زیرا تی شرت ها لباس هایی هستند که باید در آن احساس راحتی کنید از طرفی این را هم بخاطر بسپارید که ممکن است بعد از چند بار شستشو سایز آن تغییر کند پس بهتر است سراغ تی شرت های فیت و یا slim fit بروید تا بعد از شستشو هم بتوانید به راختی ابز آنها استفاده کنید. اگر به صورت حضوری خرید تی شرت انجام بدهید که می توانید با پرو کردن آن متوجه می شوید چه سایزی از تی شرت ها مناسب شما است اما اگر به صورت اینترنتی می خواهید خرید کنید باید به جدول سایز بندی تی شرت های آن شرکت مراجعه کنید زیرا هر تولید کننده و فروشنده ای که به استاندار بودن محصولات و همچنین مشتریان خود اهمیت دهد یک جدول راهنمای سایز بندی را در اختیار مشتریان قرار می دهند تا تی شرت با اندازه مناسب خود را خریداری کنند.

 

سایز بندی تیشرت های زنانه

وضعیت دوخت و دوز های تی شرت زنانه

 چک کردن دوخت و درزهای لباس ها هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است. موقع خرید حتما دور یقه را چک کنید تا دوخت آن صاف بوده و برجستگی نداشته باشد همچنین دور آستین و پایین لباس ها باید چک شود تا دوختی تمیز داشته باشد از طرفی باید به دوخت قسمت سرشانه ها هم توجه کنید تا قرینه بوده و یکی باشند. یکی دیگر از قسمت های تی شرت ها که گاها ممکن است دوخت مناسبی نداشته باشد زیر بغل تی شرت هاست زیرا اگر دوخت آن مناسب نباشد باعث می شود تا زیر آن جمع شده و چروک شوند که این تی شرت ها کیفیت خوبی ندارد به همین دلیل بهتر است از خرید آن ها خود داری کنید یک نکته دیگه برای بررسی دوخت درزها ناحیه جیب هاست که اگر به آرامی و کمی آن را بکشید متوجه دوخت های آن می شوید که مرتب است یا خیر.

به خاطر داشته باشید که برند های معتبر دوخت های لباس های خود را به صورت دوبله انجام می دهند و به جای یکبار دوخت سراغ دوبار دوخت می روند تا احتمال در رفتگی درز تی شرت ها به حداقل برسد. برای خرید های آنلاین اول جای معتبر را انتخاب کنید و بعد مطمئن باشیید که تصاویر محصولات عکس برداری شده توسط خود مجموعه است در این صورت می توانید با زوم کردن تصاویر درز های تی شرت را چک کنید.

بررسی وزن تی شرت های زنانه

نکته بعدی که به شما کمک می کند تا یک خرید خوب داشته باشید بررسی وزن پارچه تی شرت ها است برای بررسی وزن تی شرت ها بهتر است  تی شرت مد نظر خودرا جلوی منبع نوری قرار دهید و به آن نگاه کنید زیرا پارچه های مرغوب ضخیم ترند و تراکم بیشتری دارند بنابراین کمی سنگین تر هستند استفاده از تی شرت ها با پارچه هایی که وزن مناسبی دارند باعث می شود تا اگر زیر تی شرت خود لباس زیر و یا نیم تنه ای پوشیده اید سایه نندازد.از طرفی استفاده از تی شرت ها با وزن پارچه نا مناسب باعث می شود تا بعد از مدتی در قسمت شکم به دلیل بستن کمربند دچار ساییدگی شده و پاره شوند.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 10

طرح و رنگ بندی تی شرت های زنانه

موقع خرید ممکن است برای انتخاب رنگ بندی آن دچار مشکل شوید که کدام  یک از رنگ بندی و یا طرح های تی شرت را خریداری کنید. به طور کلی تیشرت ها به صورت تک رنگو ساده عرضه می شوند اما امروزه تی شرت ها ی دخترانه با طرح های فانتزی متنوع بسیار زیاد شده است که با توجه به سلیقه و نیاز خود می توانید یکی از آن ها را خریداری کنید از طرفی توصیه می شود که از تی شرت ها با رنگ بندی ساده هم در سبد خرید خود قرار دهید زیرا بسیار کاربردی تر هستند.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 8

ریزه کاری های دوخت

در انتخاب تی شرت ها به دوخت دکمه و جا دکمه ها دقت زیادی داشته باشید. توجه کنید که دکمه های تی شرت و یا هر لباسی که می خواهید انتخاب کنید محکم باشد تا با یک یا دوبار استفاده کردن دوخت آن شل نشده تا باعث افتادن دکمه شود همچنین باید جا دکمه ها را بررسی کنید که اندازه استانداردی با دکمه ها داشته باشد. گاها پیش می آید که جا دکمه ها بزرگتر و یا کوچکتر اند و یا ممکن است جا دکمه ها کاملا دوخته شده باز نشده باشند. همچنین به آستین و پهلو های لباس و تی شرت مد نظر خود دقت کنید اگر در حالت عادی دچار جمع شدگی نا میزان است مشکل از دوخت است زیارا ممکن است دوخت تی شرت را خیلی فشرده انجام داده باشند. ممکن است هنگام خرید اینترنتی برای این دوخت های ریزه کاری نگرانی داشته باشید اولا از برند ها و فروشگاهای معتبر و مطمئن خرید کنید و یا فروشگاهایی که ضمانت بازگشت محصول دارند هم گزینه مناسبی است.

لیبل روی تی شرت های زنانه

لیبل برای لباس ها حکم شناسنامه را دارند تا بسیاری از نکات و مشخصات را برای مصرف کننده و خریدار مشخص کنند مثلا اطلاعاتی در رابطه با جنس پارچه کشور تولید کننده و فیت لباس و سایز بندی طریقه شست و شو تیشرت درج شده است. این لیبل ها معمولا یا سمت یقه لباس و یا پهلو لباس ها دوخته می شود. توجه داشته باشید برند هایی که شناخته شده نیستند لیبل های تی شرت ها را به صورت لیزری حک می کنند و همین کار باعث می شود تا در صورت پوشیدن لباس بدنتون خارش گرفته و شما را اذیت کند.

از طرفی برندهای معتبر از لیبل با جنس های بهتری استفاده می کنند و معمولا دور لیبل ها دوخته شده است تا نرم باشد باعث خارش و ناراحتی مشتری نشود. اگر با لیبل هایی که جدا از لباس هستند و با آن دوخته می شود مشکل دارید می توانید از برند هایی خرید کنید که اطلاعات لباس را در قسمت یقه تی شرت ها بصورت پرینت شده قرار داده اند.

تفاوت فیت و سایز

ممکن است در بسیاری از مواقع موقع خرید کلمه فیت را برای انتخاب سایز تی شرت و مورد تظر خود شنیده باشید اما باید بدانید فیت با سایز متفاوت است. زیرا سایز بندی یک سری استانداردهای مشخص شده است اما وقتی صحبت از فیت بودن لباس می شود منظور این است که به فرم  کلی بدن اشاره می کنیم. مثلا برای افرادی که قد بلند و تنه کشیده تری دارند طبیعی است تا دنبال یک لباس فیت خود بگردند یعنی تی شرتی که قد بلندی داشته باشد. برای دانستن این که یک تی شرت ساده که انتخاب کرده اید فیت بدن شما است یا نه باید به لیبل لباس مد نظر خود رجوع کرده زیرا اطلاعات لازم  از جمله فیت لباس را روی لیبل درج می کنند. از طرفی فیت سه تا دسته دارد:

• اسلیم فیت (slim fit)

این مدل مناسب افراد با جثه های ریز است در مدل اسلیم فیت موضوعی که اهمیت دارد دوخت پارچه درانحناهای مختلف بدن است. به همین دلیل اسلیم فیت بیشتر برای خانم ها مناسب است.

• فیت معمولی (regular fit)

فیت معمولی یک از مدل هایی است که همه افراد با هر فرم بدنی می توانند از آن استفاده کنند.

• فیت بزرگ (big/tall)

فیت بزرگ مناسب افرادی است که دارای قد بلندی هستند و دنبال تی شرت هایی می گردند که بلند باشند.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 11

تی شرت های لانگ و استایل آنها

یکی از مدل های پر طرفدار تی شرت های لانگ دخترانه است البته که تی شرت های لانگ به دلیل راحتی که دارد بسیاری از پسران جوان هم استفاده می کنند. به طور کلی برای همه افراد مناسب است از افراد لاغر تا افرادی که تپل هستند و قد بلندی دارند به راحتی می توانند از این تی شرت ها استفاده کنند.  تی شرت ها لانگ به تی شرت هایی گفته می شود که کمی از حالت معمولی گشاد تر هستند یعنی قسمت آستین و قد بلتدتر و سرشونه  هاافتاده تر هستند. تی شرت های لانگ بسیار راحت  و خنک اند و مناسب فصل تابستان هستند که اخیرا به عنوان یک لباس راحت و اسپرت می شناسند و با آن استایل ها مختلفی درست می کنند.

برای ست کردن یه تی شرت لانگ بهتر است از شلوار های اسکینی استفاه کنید همچنین می توانید از شلوار های اسلش هم برای استایل با تی شرت های لانگ بهره ببرید اما بخاطر داشته باشید که با این تی شرت های لانگ هرگز شلوار گشاد نپوشید زیرا استایل شما را نامرتب نشان می دهد. اگر تی شرت لانگ شما خیلی بلند است می توانید از یک کمربند استفاده کنید. همچنین برای ست کردن با ان مدل تی شرت های گشاد می توانید از دامن های جین کوتاه و یا شلوارک های جین هم استفاده کنید که بسیار استایل جالب و جذابی به شما می دهد.

می توانید تی شرت های لانگ را با شلوار های کتانی و یا اسپورت  به همراه کفش های ورزشی بپوشید اینجوری یک استایل شیک ورزشی خواهید داشت که بسبیار جذاب است همچنین اگر مربی ورزش هستید برای ورزش در فضای باز می توانید از این تی شرت ها استفاده کنید. و یا از تی شرت های لانگ برای بیرون از خونه  به عنوان  زیر مانتویی برای مانتوهای جلو باز استفاده می کنند. تی شرت های لانگ طرح های متنوع و فانتزی زیادی دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کرده و استایل هایی که دوست دارید را با آن درست کنید از طرفی تی شرت های لانگ سفید از پرکاربردترین تی شرت هاست که به راحتی می توانید آن را با استایل های مختلف تابستانی ست کنید. در انتخاب تی شرتهای لانگ دقت کنید چون یک لباس خنک و راحت ی است حتما جنس نخی آن را خریداری کنید. تی شرت های لانگ خود را بهتر است با دست و با آب سرد بشورید زیرا غیر از این ممکن است بر اثر فشار با ماشین لباس شویی و داغی آب گرم باعث وا رفتگی و بعد فرم شدن تی شرت شما شود.

 

انواع تی شرت زنانه و نحوه ی ست کردن 7

شست و شو تی شرت ها

بعد از خرید تی شرت برای مراقبت و نگهداری از تیشرت ها و اینکه عمر طولانی داشته باشند باید در هنگام شستشو به یکسری موارد توجه کنید در ابتدا بهتر است تی شرت های خود را با دست و با آب سرد و یا ولرم بشویید اما اگر می خواهید از ماشین لباس شویی استفاده کنید بهتر است با لباس های هم رنگ خودش شسته شود تا رنگ بندی خود لباس به هم نریزد مخصوصا اگر لباس شما تک رنگ باشد و به هیچ وجه تی شرت سفید خود را با لیاس های رنگ دار حتی کم رنگ دیگر  باهم در ماشین لباس شویی نندازید زیرا تی شرت سفید به احتمال زیاد تا حد مشخصی تغییر رنگ می دهد ترجیحا تی شرت های سفید خود را با دست بشویید تا سالم بمانند.

در آخر کار به هیچ وجه از خشک کن استفاده نکنید زیرا باعث چروک شدن یا از فرم افتادن تی شرت های شما می شود برای اینکه تی شرت ها در هنگام خشک شدن چروک نباشد بهتر است موقع شستن از نرم کنندها استفاده کنید. برای پهن کردن روی بند برای خشک بهتر است لباس ها را پشت رو کنید تا در مقابل نور آفتاب رنگ لباس از بین نرود. همچنین توصیه می شود تا تی شرت های خود را به خشک شویی نبرید زیرا ممکن است اطلاعی از چگونگی شستن لباس شما نداشته باشد و با لباس های مختلف تی شرت شما را بشورد و همین باعث رنگ پس داد و خراب شدن لباس شما می شود.  

 

شستشوی تیشرت

راهنمای انتخاب تیشرت مناسب برای خانم ها:

با توجه به شناخت شما نسبت به تمامی مدل های تی شرت و انواع جنس ها و کیفیت ها الان دیگر باید بتوانید بهترین نوع تیشرت را با توجه به ویژگی ها و سلیقه خود انتخاب کنید. برای انتخاب تیشرت مناسب ابتدا به جنس و کیفیت پارچه نگاه کنید و سپس با توجه به موقعیت و فصلی که در آن هستید نوع پارچه و مدل تی شرت را انتخاب کنید. بعد از اتنخاب جنس و مدل تیشرت رنگ مورد علاقه خود را که بیشترین حالت ست را با شلوار های شما دارد پیدا و در آخر با اکسسوری هایی که مناسب شماست و دوست دارید آن را بپوشید و تزئین کنید.

قیمت تیشرت

در هنگام خرید تی شرت حتما به قیمت های هر یک توجه کنید هر تیشرتی که ارزان است دلیل نمی شود که شما بخرید و هر تیشرتی که گران است نیز دلیل بر کیفیت یا خوب بودن آن نمی شود. ابتدا قبل از قیمت سعی کنید به نوع و جنس پارچه ی آن توجه کنید و سپس قیمت آن مدنظر شما باشد.

مقالات مرتبط:

>>آشنایی با انواع تاپ زنانه و دخترانه به همراه ویدئو معرفی انواع تاپ

دیدگاه خودرا بنویسید

با عضویت در فروشگاه اینترنتی ما ، خیلی سریع و راحت از تخفیف های ما مطلع شوید!